به گزارش افکار نیوز به نقل از کیهان،رضا خاتمي با انتشار توضيحي در وب سايت هاي زنجيره اي نوشت: اخيرا افراد مختلف و در تازه ترين مورد آقاي حسين شيخ الاسلام مدعي شده اند در مجلس ششم لايحه اي سه فوريتي براي پذيرش پروتكل الحاقي تقديم مجلس شده است در حالي كه قبلا عده اي گفته بودند اين طرح سه فوريتي براي جلوگيري از لغو تعليق بوده است.


اینجانب به عنوان نایب رئیس مجلس ششم با علم و اطلاع کامل اعلام می دارم که این گونه ادعاها که مکرر از زبان افراد مختلف و رسانه های متعلق به جناح حاکم در این سال ها بیان شده، تمام این اظهارات دروغ است و در مجلس ششم اصولا هیچ طرح و لایحه ای در موضوع هسته ای تقدیم مجلس نشده است.


سوابق این موضوع در اداره کل قوانین مجلس هم که اینک در اختیار کامل حضرات است شاهد صادقی است که آقایان دروغ می گویند. بسیار مایه تاسف است که موضوع مهمی مانند مسئله هسته ای که اینک حیات و ممات کشور به آن بسته است دست مایه تسویه حساب های سیاسی گروهی و شخصی قرار گرفته است و شیرین تر اینکه متهمان اجازه هیچ دفاعی هم در این باره ندارند.»


یادآور می شود آنچه در آغاز چالش هسته ای مطرح شد، «طرح» سه فوریتی برای پذیرش پروتکل الحاقی و نه آن گونه که رضا خاتمی به عنوان «لایحه» مطرح می کند. همان زمان نشریات زنجیره ای از تهیه چنین طرحی از قول برخی اعضای فراکسیون مشارکت خبر می دادند.



از سوی دیگر باید پرسید آیا کسانی غیر از اعضای فراکسیون مشارکت بودند که با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار سرکشیدن جام زهر تسلیم در چالش هسته ای شدند و آیا این خیانت کمتر از خیانت تدوین طرح سه فوریتی بود که دشمنان یاغی ملت ایران را به هیجان آورد؟ آیا آن نامه با ۱۳۵ امضا انکارشدنی است که با لحن آمریکایی ها و انگلیسی ها و صهیونیست ها تنظیم شده بود؟


همچنین می توان ماجرای نطق شرم آور و انباشته از خیانت یک عضو فراکسیون مشارکت(احمد شیرزاد) را از تریبون مجلس ششم به یاد حضرات آورد که ادعا کرد ایران ۱۹ سال درباره برنامه هسته ای دروغ گفته و اکنون دم خروس بیرون افتاده است.


این نطق دقیقا مقارن با دم تکاندن گروهک تروریستی منافقین و طرح ادعای نظامی بودن برنامه هسته ای ایران انجام گرفت؛ ادعایی که دروغ بودن آن به مرور زمان و با بازرسی های گسترده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ثابت شد.


نطق عضو فراکسیون مشارکت آن قدر وقیحانه و رذالت آلود بود که باعثاعتراض تند رئیس مجلس وقت(کروبی) شد.
ذکر این نکته ضروری است که خیانت هایی از این قبیل باعثشد به هنگام تحصن عناصر تندرو فراکسیون مشارکت، کمترین اعتنایی از سوی افکار عمومی صورت نگیرد حال آن که همان زمان پارلمان اتحادیه اروپا با انتشار اطلاعیه ای مدعی شده بود انتخابات مجلس(هفتم) در ایران را به خاطر رد صلاحیت اصلاح طلبان کلیدی مشروع نمی داند.


چند سال بعد رجب مزروعی عضو شلوغ کن و کم مایه فراکسیون مشارکت به بروکسل(مقر اتحادیه اروپا) پناهنده شد و هم قطاران وی نظیر علی اکبر موسوی خوئینی و فاطمه حقیقت جو به آمریکا پناه بردند و در نشست های گروهک های برانداز علنا با سلطنت طلبان و فدائیان خلق و حزب توده و… هم پیاله شدند.