افكار نيوز - گره هجده ساله زلف چيني فروشان به کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان بنا به دلايلي باز شد و پنجره اين را بهانه اي قرار داده است تا به وي بپردازد. بررسي وحدت اصول گرايي در گفت و گو هايي با گروه هاي اصول گرا و گذري به خانه روزنامه نگاران جوان از ديگر عناوين تازه ترين شماره پنجره است.

مرد فرهنگ ساز

به پاس هجده سال زحمات و خدمات محسن چینی فروشان، پنجره در صفحاتی چند به معرفی کارنامه این فعال فرهنگی پرداخته است. گفت و گو با چینی فروشان، سی و پنج سال پرمخاطره و حساس این مرز و بوم را با زندگی شخصی و حرفه ای وی درهم می آمیزد و سیر رشد فرهنگی کشور را نشان می دهد.

مجید مجیدی کارگردان باسابقه سینما نیز درباره وی با پنجره گفت و گو کرده است. جواد محقق نیز در یادداشتی به «این چینی اصل» پرداخته است. محسن مومنی رییس حوزه هنری نیز در این پرونده پنجره را همراهی می کند. گفت و گویی نیز با دوست سال های دور چینی فروشان، حمید گروگان انجام شده است که از شخصیت و شاخص های او سخن گفته است.

وحدت چاره ساز است

بدون تردید نقش «وحدت» گروه ها و جمعیت های منادی اصول گرایی در پیروزی این جریان و یا بهتر است بگوییم «گفتمان» بی بدیل است. پنجره در پرونده ای به سراغ گروه های اصول گرا رفته است و نظر ایشان را درباره وحدت که رمز بقای گفتمان اصول گرایی است جویا شده است.

حبیب ا… عسکراولادی از جبهه پیروان خط امام، سید رضا اکرمی عضو و احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، لطف ا… فروزنده قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و سید محسن صالح مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نظرات خود را درباره وحدت نظر جریان های اصول گرایی بررسی کرده اند. گفت و گوی روح ا… حسینیان و یادداشت های کاظم انبار لویی، ناصر ایمانی و علی دارابی نیز به این موضوع به گونه ای دیگر می پردازد.

روزنامه نگاران جوان

خانه روزنامه نگاران جوان و همت آن روزهای مردان آن بهانه پرونده رسانه پنجره است. پنجره در تازه ترین شماره خود به سراغ جمعی از فعالان مطبوعاتی رفته است که روزگاری در کنار هم خانه روزنامه نگاران را داشتند.

گفت و گو با محمد رضا زائری که از بهترین سال های عمر خود سخن گفته است، سالهایی که در خانه بوده، نیز حکایت غریب کار فرهنگی را به یاد می آورد. یادداشت حمیدرضا داداشی که از قدیمی های خانه است، در کنار دیگر عناوین تلاشی است تا دورنمایی از گذشته و کذر خانه روزنامه نگاران ترسیم شود. گفت و گو با علی اکبر اشعری که ایده تشکیل خانه از آن او بود خواندنی ها و صدالبته که پندهایی ظریف دارد.

پایان خبر / ب.