به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، رنه ریتچی از وبلاگ "آی مور" (iMore) نوشته است: این اطلاعات از سوی منابعی فاش شده که در گذشته صحت اطلاعات آنها به اثبات رسیده است.

روز ۱۴ فوریه(iMore) به درستی گزارش داد که آی پد جدید روز ۷ مارس معرفی می شود. این گزارش دو هفته بعد وقتی اپل دعوتنامه ها را برای حضور در این مراسم ارسال کرد تأیید شد.

شایعات درباره آی فن جدید اپل در هفته های اخیر شدت گرفته بود، گزارش شده است که اپل برای مدل جدید از ارائه رابط اتصال ۳۰ - pin صرفه نظر کرده و به جای آن رابط جدیدی را عرضه کرده است که این امر به طور بالقوه استفاده از تجهیزات کنونی آی فن را برای آی فن جدید به یک چالش تبدیل می کند.


همچنین انتظار می رود که آی فن جدید باریک تر باشد و از صفحه نمایش بزرگتری برخوردار باشد.

درحال حاضر از این دستگاه به عنوان آی فن ۵ یاد می کنند چرا که مدل قبلی آن آی فن ۴S بوده است اما بعید به نظر می رسد که اپل چنین نامی برای آن ارائه کند. مدل جدید نسل ششم از آی فن ها است و اپل صرفا آن را آی فن خطاب خواهد کرد، درست اقدامی که برای آی پد جدید انجام داد و ناگهان تمام سیستم شماره بندی را برای آی پد از بین برد.

اوایل ماه جاری نیویورک تایمز گزارش داد که اپل روی یک آی پد کوچکتر با صفحه نمایش ۷.۸۵ اینچی کار می کند که این ابعاد در مقابل صفحه نمایش ۹.۷ اینچی آی پد جدید قرار می گیرد. آی پد کوچک همچنین قیمتی کمتر خواهد داشت و کیندل فایل آمازون و گوگل نکسوس ۷ را در بازار تبلتهای کوچکتر به چالش می کشد.

احتمال می رود که آی پد کوچک در ماه نوامبر به بازار عرضه شود. این آی پد نسل چهارم از آپدهای اپل است و از ضخامت کمتری نسبت به نسخه های قبل برخوردار است.

ماه گذشته اپل در کنفرانس خود در سن فرانسیسکو نسخه جدید سیستم عامل iOS ۶ را برای آی فن جدید خود معرفی کرد. این نسخه جدید از سیستم عامل iOS ۶ قرار است پاییز امسال همزمان با ورود آی فن بعدی عرضه شود.

آی فن ۴S اکتبر سال گذشته معرفی شد و ۱۰ روز پس از آن وارد بازار شد.