به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتسال در حالی از فردا (پنجشنبه) آغاز میشود که تا چندی پیش ترکشهای اتفاقات و حواشی فصل گذشته ادامه داشت. حواشی که ضربه سنگینی به فوتسال زد و با تایید تبانی از سوی کمیته استیناف قهرمانی رقابتها را هم تغییر کرد و جام از گیتیپسند اصفهان به تیم فوتسال شهیدمنصوری قرچک رسید.

این اتفاقات نتایج بدی در پی داشت، انصراف تیم‌های فوتسال فولادماهان، فیروزصفه و پرسپولیس و همچنین بلاتکلیفی اکثر بازیکنان ملی‌پوش تا لحظات پایانی فصل نقل و انتقالات از جمله این نتایج بود. برخی بازیکنان به دلیل بلاتکلیفی باشگاه‌ها در دقایق پایانی به تیم‌های دیگر رفتند و به همین دلیل نتوانستند دوره بدنسازی و هماهنگی لازم را با هم‌تیمی‌های خود سپری کنند. در این بین وحید شمسایی، کاپیتان تیم ملی و آقای گل جهان به علت پیشنهادهایی که آنها از نظر مالی پایین می‌دانست بدون تیم ماند.

با تمام این شرایط لیگ پس از تعویق یک هفته‌ای از فردا آغاز می‌شود. هر چند به اعتقاد اکثر کارشناسان انحلال فولادماهان به فوتسال ضربه می‌زند اما با توجه به اینکه این تیم اکثر بازیکنان ملی‌پوش را در اختیار داشت، بازیکنان تیم ملی در تیم‌های مختلف پخش شدند و به نظر می‌رسد تیم‌ها با قوای یکسان‌تری در لیگ حاضر خواهند شد.

در هفته اول ۲ دربی در استان‌های اهواز و تبریز برگزار می‌شود. ملی حفاری اهواز که با هدایت سرمربی فصل گذشته خود یعنی سیدمهدی ابطحی پا به این رقابت‌ها گذاشته در اولین بازی به مصاف تیم تازه صعود کرده گاز خوزستان می‌رود. هدایت گاز برعهده مربی فصل گذشته آنها یعنی حمید فرهادی است.

در دیگر دربی هفته اول هلال ‌احمر تبریز به مصاف دبیری خواهد رفت. دبیری در این فصل از رقابت‌ها با تغییر و تحولات اساسی وارد شد و دو بازیکن ملی‌پوش را در آخرین ساعات فصل نقل و انتقالات جذب کرد. مصطفی نظری، گلر اول فوتسال ایران و جواد اصغری‌مقدم با اضافه شدن به تیم تبریزی شرایط را برای سیدمهدی غیاثی، سرمربی این تیم بهتر کردند تا جایی که این مربی از حضور در ۳ تیم بالای جدول خبر داد. هلال ‌احمر نیز به تازگی امتیاز گسترش فولاد تبریز را خرید تا در چهاردهمین دوره لیگ برتر حضور یابد. این تیم خیلی دیر دست به کار شد و باید دید با هدایت علی خسروی چه نتیجه‌ای در این دوره از مسابقات خواهد گرفت.

گیتی‌پسند اصفهان نیز روز جمعه میهمان راه ساری خواهد بود. اصفهانی‌ها که فصل گذشته با تبانی قهرمان و به علت دیر صادر شدن حکم کمیته استیناف به جام باشگاه‌های آسیا نیز اعزام شدند توانستند عنوان قهرمانی قاره کهن را کسب کنند. این تیم در این فصل با کاهش بودجه ۵۰ درصدی روبرو شد و مصطفی نظری و وحید شمسایی را از دست داد. آنها البته احمد اسماعیل‌پور، آقای گل فصل گذشته و حسین طیبی را جذب کردند. گیتی‌پسند در هفته اول به مصاف راه ساری می‌رود که محمدرضا حیدریان را به عنوان بازیکن - مربی در اختیار دارد. حیدریانی که فصل گذشته در پرسپولیس بود و همان اتفاقات پرحاشیه دیدار پایانی این تیم برابر گیتی‌پسند رخ داد. با این تفاوت که در بازی امسال دیدار دو تیم به صورت زنده از شبکه ورزش پخش خواهد شد و دو تیم باید مواظب باشند تبانی نکنند، زیرا این بار مردم عملکرد آنها را خواهند دید و درباره آن به خوبی و به سرعت قضاوت می‌کنند.

اتفاق مهمی که رخ داده هماهنگی سازمان لیگ برای پخش زنده بازی‌ها است و بدین ترتیب انتظار هوادران این رشته به پایان رسید و آنها می‌توانند هر هفته حداقل یک بازی و یا دو دیدار را به صورت مستقیم از شبکه ورزش تماشا کنند. در هفته اول دیدار دربی اهواز بین گاز و ملی حفاری و همچنین بازی راه ساری و گیتی‌پسند از این شبکه به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

برنامه هفته اول لیگ برتر فوتسال به شرح زیر است:

پنجشنبه - ۱۲ مرداد ساعت ۲۲:۳۰

گاز خوزستان - ملی حفاری ایران، سالن شهدای گاز اهواز

فرش‌آرای مشهد - شهرداری ساوه، سالن شهید بهشتی مشهد

هلال احمر تبریز - دبیری تبریز، سالن هلال احمر تبریز

جمعه ۱۳ مرداد ساعت ۲۲:۳۰

راه ساری - گیتی‌پسند اصفهان، سالن سیدرسول حسینی ساری

شهید منصوری قرچک - میثاق تهران، سالن هفتم تیر قرچک

شهرداری تبریز - صبای قم، سالن شهید پورشریفی تبریز



در این هفته لبنیات ارژن شیراز استراحت دارد.