به گزارش افکارنیوز به نقل از آنا، شهریور ماه سال جاری تهران میزبان نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است، نشستی که برای کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایران به عنوان میزبان نشست، براساس پرتکل جنبش موظف است که از سران تمام کشورهای عضو برای حضور در نشست تهران دعوت کنند.

وزارت امور خارجه و ریاست جمهوری هم در این باره از ماه‌ها قبل فرآیند دعوت از سران کشورها را آغاز و تقریباً از تمام کشورهای عضو دعوت به عمل آورده است.

در این زمینه شبکه خبری العربیه وابسته به رژیم پادشاهی سعودی روز گذشته با انتشار خبری اعلام کرد که رئیس جمهور یمن فرستاده ویژه احمدی نژاد را که برای دعوت از رئیس جمهور این کشور در صنعا حضور داشت را به حضور نپذیرفته است.

العربیه در این خبر مدعی شده که این اقدام رئیس جمهور یمن اعتراض به کشف یک شبکه جاسوسی وابسته به ایران است و بر همین اساس این خبر را به نقل از منابع دیپلماتیکی منتشر کرده که مشخص نیست که این منابع دیپلماتیک چه کسانی هستند.



نکته جالب اینکه العربیه در این خبر اعلام کرده که " مسعود حسینی وزیر انرژی ایران پس از مطرح شدن کشف شبکه جاسوسی ایرانی در یمن به صنعا سفر کرد اما منصور هادی او را نپذیرفت. "

العربیه در ادامه نیز تاکید کرده که " حسینی سه روز در صنعا ماند اما نتوانست با رئیس جمهور این کشور دیدار کند و در پایان پیام کتبی احمدی نژاد را به ابوبکر القربی وزیر خارجه یمن تقدیم کرد. "

این شبکه خبری سعودی که این روزها تمام فعالیت خود را برای سرنگونی نظام سوریه به کار بسته و هم‌سو با شبکه‌های خبری بی‌بی‌سی، سی ان ان، فاکس نیوز و شبکه‌های زنجیره‌ای دیگر علیه " خط مقدم مقاومت " خبرپراکنی می‌کند، اعلام نکرده که آقای مسعود حسینی که از وی به عنوان وزیر انرژی یاد کرده، چه کسی است.

در حال حاضر در جمهوری اسلامی ایران وزارتخانه‌ای به نام " انرژی " وجود خارجی ندارد بلکه ایران وزارت نفت دارد؛ از سوی دیگر در میان همه اعضای کابینه احمدی‌نژاد وزیری به نام " مسعود حسینی " هم وجود ندارد.

گردانندگان العربیه حتی برای انتشار خبری در این سطح، خبری که از اساس دروغ است، حتی یک جستجوی کوتاه هم انجام نداده‌اند تا حداقل نام وزارتخانه و یا وزرای ایرانی را درست منتشر کنند.

جالبتر اینکه العربیه در ادامه این خبر اقدام به مصاحبه با کارشناسان کرد تا این خبر "دروغ" را تحلیل هم کرده باشد.