به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، جديدترين جلسه شوراي سياستگذاري خودرو پس از مدتها وقفه دوشنبه نهم مرداد برگزار شد.

اگرچه قرار بود در این جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشکلات فعلی صنعت خودرو به‌ویژه کاهش تولید قابل توجه بررسی شده و برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی شود، اما وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه حضور نیافت.

البته معاون صنایع و اقتصادی وزیر، رییس هیات عامل ایدرو و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این جلسه حضور داشتند.

در این جلسه نمایندگان ایران خودرو و سایپا گزارشی از میزان و دلایل کاهش تولید محصولات خود ارائه کردند. همچنین مشکل نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان نیز مطرح شد و صنعتگران خواستار تخصیص هرچه سریع‌تر تسهیلات ۲۰۰۰ میلیارد تومانی شدند.

در این جلسه خودروسازان با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید خواستار افزایش قیمت خودرو شده و دلایل خود را در این خصوص بیان کردند و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز قول داد که آن‌ها را بررسی کند.

اگرچه خودروسازان امید زیادی به مطرح کردن مشکلات خود در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو و حل این مشکلات داشتند، اما ظاهرا این جلسه بدون نتیجه خاصی به پایان رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون صنایع و اقتصادی این وزارتخانه، مدیرکل ماشین‌ سازی و نیروی محرکه وزارتخانه، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، نماینده دو خودروساز بخش خصوصی، نمایندگان انجمن‌های خودروسازان، قطعه‌سازان و خدمات پس از فروش خودرو و همچنین نماینده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از جمله اعضای شورای سیاست‌گذاری خودرو هستند.

اين شورا يك كارگروه سياستگذار است كه سياستهاي كلان صنعت خودرو مانند استراتژي اين صنعت را بررسي، تدوين و تصويب ميكند.