معاون شهردارتهران: محدوده زوج وفرد تغییرمی‌کند

به گزارش افکار نیوز،مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي روز چهارشنبه در گفتوگو با ايسنا، از آغاز عمليات نصب و تجهيز خروجيهاي محدوده طرح ترافيك به دوربينهاي كنترلي خبر داد و افزود: اجراي اين طرح با توجه به اين كه تعدادي خودروهاي متخلف از خروجيهاي محدوده طرح ترافيك به شكلهاي مختلف از جمله حركت با دنده عقب يا حركت در خلاف جهت براي ورود به محدوده طرح استفاده ميكنند آغاز شده است.





وی تصریح کرد: تا کنون ۸ خروجی طرح ترافیک به دوربین‌‌های کنترلی مجهز شده‌اند که عملیات تجهیز سایر خروجی‌ها نیز به طور جدی ادامه دارد. از سوی دیگر برابر تدابیر اتخاذ شده هر زمانی که هر خروجی به دوربین مجهز شود به طور سیستماتیک وارد چرخه می‌شود.





معاون ترافیک شهردار تهران افزود: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور تهران خودروهایی که از مبادی خروجی وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند علاوه بر جریمه ۲۰ هزار تومانی ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک، ۵۰ هزار تومان برای ورود ممنوع نیز جریمه شده و ۴ نمره منفی نیز در سوابق راننده متخلف ثبت می‌شود.





وی با اشاره به مصوبه شورای عالی ترافیک در خصوص تجهیز محدوده طرح زوج و فرد به دوربین‌های کنترل محدوده به ایسنا گفت: اصلاحاتی که شورای عالی ترافیک در خصوص محدوده طرح زوج و فرد مصوب کرده است مشکلاتی را برای نصب سیستم‌های کنترل الکترونیکی این محدوده ایجاد می‌کند که بر این اساس اصلاح این محدوده طی طرحی از سوی شهرداری تهران به شورای عالی ترافیک برای رفع مشکل پیشنهاد شده است.





معاون ترافیک شهردار تهران با تاکید بر این که در بخش‌های دیگری از محدوده زوج و فرد عملیات زیرسازی نصب دوربین‌های کنترلی آغاز شده و در حال انجام است خاطرنشان کرد: در صورت تصویب شورای عالی ترافیک در بخش‌های مورد ابهام نیز عملیات زیرسازی نصب دوربین‌ها آغاز می‌شود که امیدواریم در اولین فرصت ممکن با تکمیل شبکه زیرساختی، نصب دوربین‌ها نیز در این محدوده آغاز شود تا بتوانیم محدوده طرح زوج و فرد را هرچه سریعتر در تهران با تجهیزات الکترونیکی کنترل کنیم.