به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، به نقل از روزنامه جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو سه شنبه در مصاحبه با شبکههای ۱، ۲ و ۱۰ تلویزیون اسرائیل و شبکه ۹ یک تلویزیون روسی با یادآوری تصمیم مناخیم بگین، نخست وزیر اسبق اسرائیل برای حمله به تاسیسات اتمی عراق به رغم مخالفت موساد و فرماندهان اطلاعات نظامی این رژیم، گفت: هنوز برای بمباران راکتورهای هستهای ایران تصمیمگیری نکردهام.

وی در واکنش به انتشار گزارشی درباره مخالفت روسای موساد و ستاد مشترک ارتش اسرائیل با حمله به ایران، ‌ بیان کرد: ‌ مقامات سیاسی منتخب اسرائیل درباره حمله یا عدم حمله به ایران تصمیم‌گیری می‌کنند، نه مقامات امنیتی و دفاعی.

روزنامه یدیعوت آحارونت سه شنبه با انتشار خبری به نقل از مقامات دولت آمریکا اعلام کرده بود، مقامات ارشد نظامی و امنیتی اسرائیل از جمله بنی گانتز، رئیس ستاد مشترک ارتش، «عمیر اشل»، فرمانده نیروی هوایی، ‌» آویو کوچاوی»، رئیس اطلاعات نظامی و «تامیر پاردو»، رئیس موساد مخالف حمله اسرائیل به ایران بدون حمایت آمریکا هستند.

با توجه به همین خبر بود که نتانیاهو تاکید کرد هنوز برای اقدام علیه ایران تصمیم‌گیری نکرده است و سپس افزود: اساسا مقامات سیاسی تصمیم‌گیری می‌کنند و افراد حرفه‌ای این تصمیمات را به اجرا در می‌آورند. این روندی است که همیشه بوده و خواهد بود.

وی برای توضیح بیشتر این موضوع، افزود: مناخیم بگین، نخست وزیر اسبق اسرائیل سال ۱۹۸۱ به رغم مخالفت روسای موساد و ستاد مشترک ارتش تصمیم گرفت به راکتور هسته‌ای عراق حمله کند.

نخست وزیر اسرائیل بار دیگر با اشاره به اینکه برای حمله به ایران تصمیم نگرفته، مدعی شد: مقامات ایران در تلاشند تا ما را نابود کنند برای این منظور به دنبال ساخت بمب‌های اتمی هستند. تا جایی که به من مربوط می‌شود اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقی رخ دهد.

نتانیاهو با بیان اینکه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و میت رامنی، رقیب جمهوریخواه وی، هر دو اعلام کردهاند ایران هستهای را تحمل نخواهند کرد، اضافه کرد: اساس ما این است که موضوعات مربوط به سرنوشتمان را به هیچکس حتی بهترین دوستانمان نمیسپاریم.