به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در دنیا قبرستان های زیادی وجود دارد اما برخی از آن ها بسیار عجیب هستند و این شگفتی در نحوه به خاک سپردن و یا محل این قبرستان است. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از عجیب ترین قبرستان ها که در نقاط مختلف دنیا وجود دارد.


قبرستان زیر آبی

تپه یادبود " آتلانتیس " که از آن به نام " نپتون " نیز یاد می شود اولین و منحصر به فردترین قبرستان زیرآبی دنیا است. این تپه بزرگترین تپه ساخته شده توسط انسان است و در سال ۲۰۰۷ بازگشایی شد. این قبرستان در ساحل میامی در آمریکا قرار دارد و محلی برای آرامیدن افراد عاشق دریاست.

قبرستان مری

معمولا قبرستان ها فضای سنگینی دارند اما این ویزگی در مورد قبرستان " مری " صدق نمی کند. این قبرستان طراحی منحصر به فردی دارد و در آن از رنگ های شاد استفاده شده است. " مری " در شمال رومانی قرار دارد و در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

در این قبرستان سنگ قبرهایی با تزئینات بسیار متفاوت دیده می شود که بر روی آن ها از رنگ های سبز، قرمز و زرد استفاده شده است و معمولا نقاشی هایی نیز از زندگی گذشته فرد کشیده شده است. برای اولین بار در سال ۱۹۳۵ فردی به نام " استان پاتراس " این رسم را آغاز کرد.

پلی به بهشت

این قبرستان یکی از منحصر به فردترین قبرستان های دنیا است چرا که ویژگی های بسیار زیادی دارد. این قبرستان در مکزیک قرار دارد و بر اساس تقویم طراحی شده است. " پلی به بهشت " ۷ طبقه دارد که نمایانگر روزهای هفته است. در این ۷ طبقه ۳۶۵ گور رنگی مشاهده می شود که نشان دهنده روزهای سال است.

نکته دیگر در مورد این قبرستان تعداد پله های ورودی است. ۵۲ پله ورودی این ساختمان نشان دهنده تعداد هفته های داخل سال است. طراحی تمامی قبرها با یکدیگر متفاوت است و در آن ها می توانید وسایل غیرعادی مانند مبل یا بالش نیز کنار قبرها پیدا کنید.

قبرستان معلق

یکی از عجیب ترین قبرستان های دنیا و البته یکی از مشهورترین آن ها مقبره های معلق چین است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که از این قبرستان ها در کشورهای اندونزی، فیلیپین نیز دیده شده است. این مقبره ها از چوب ساخته شده اند و در ارتفاع سه تا ۱۰ متری از سطح زمین قرار دارند.

البته نکته اصلی اینجاست که برخی از مقبره های مهم به این صورت به حالت معلق در آمده است و مقبره های افراد عادی درون غار نگه داری می شوند. قدیمی ترین مقبره های این مجموعه ۳۷۵۰ سال قدمت دارند.

مقبره های مصری

مصری ها مقبره ها و آرامگاه های بسیار عیجیبی در دوره باستان داشته اند. برای مثال دره پادشاهان یکی از این مقبره ها است که اجسادفرعون های مصر باستان در آن قرار دارد و گنجینه بسیاری از طلا در این دره وجود داشت. یکی دیگر از منحصر به فردترین مقبره های دنیا اهرام ثلاثه است. این اهرام در مدت ۲۰ سال ساخته شدند و متشکل از ۲ میلیون سنگ است. همانطور که می دانید این مقبره ها در عجایب هفتگانه به ثبت رسیده اند.