به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، خلیل رضائی عصر چهارشنبه در نشست مشترک مدیران و شورای اداری آموزش و پرورش منطقه بندرریگ در ارتباط با وظیفه معلم در سند تحول بنیادین اظهار داشت: آنچه که در سند تحول برای معلم مهم است سوق دادن دانش آموزان به سوی حیات طیبه است.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین حاصل تلاش و تحقیق و مطالعه چندین ساله نخبگان علمی و کارشناسان کشور است که هدف آن ایجاد یک آموزش و پرورش پویا و کاملاً ایرانی و اسلامی است؛ آموزش و پرورش کنونی ما یک آموزش و پرورش وارداتی است که محتوای آن برگرفته از متون و محتوای آموزش و پرورش سایر کشورها است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: سند تحول بنیادین یک سند کاملاً ایرانی و اسلامی است و خروجی آن دانش آموخته‌ای است که علاوه بر مسائل علمی روز سرشار از معنویات دینی و ایرانی است. تحول در آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود و ایشان خواستار یک تحول عظیم و اساسی در ساختار آموزش و پرورش کشور بودند.

وی به جایگاه مدیر در این سند اشاره کرد و گفت: مدیری که در سند تحول بنیادین تعریف شده است باید یک مدیر مدبر و خلاق باشد و بتواند با همفکری با عوامل زیر مجموعه خود و با عزمی راسخ در راستای اهداف عالیه آموزش و پرورش کشور گام بردارد.

رضائی در ارتباط با جایگاه آموزش و پرورش در جوامع اشاره کرد و گفت: جوامع متمدن و پیشرفته دنیا توجه ویژه ای به آموزش و پرورش دارند و برای تقویت و رساندن آن به حد اعلا تلاش های زیادی می‌کنند. اگر تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها را در کنار هم بگذارند آموزش و پرورش از همه آنها بالاتر و سرآمدتر است.

وی آموزش و پرورش را به عنوان یک مقدمه برای سایر نهادها دانست و گفت: اگر کشوری از لحاظ منابع معدنی و نفت و گاز سرشار باشد و از لحاظ اقتصادی جزو کشورهای پیشرفته باشد ولی اگر دارای آموزش و پرورشی ضعیف باشد نمی‌تواند یک کشور موفق و پیشرفته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: اگر کشوری نتواند نیروی انسانی مورد نیاز خود را تربیت کند نمی‌تواند در قسمت‌ها موفق باشد و دولت‌مردانی که به آموزش و پرورش توجه می‌کنند می‌توانند به قله‌های رفیع علمی دست یابند.

وی در ادامه به تاسیس دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی تاسیس این دانشگاه تربیت معلمانی است که با روش تدریس دروس آشنا باشند. در حال حاضر در بیش از ۹۰ کشور دنیار ساختار آموزشی ۳-۳ - ۶ اجرا می‌شود.

رضائی استفاده از علوم روز و آشنایی با آنها را یکی از وظایف معلمان دانست و افزود: اگر معلمان به دنبال دانش‌افزایی نباشد دانش آموز پایه اول ابتدائی از نظر علم روز دنیا از معلم خود جلو خواهد افتاد.

وی هوشمند سازی مدارس را یکی از اهداف عالی نظام آموزشی دانست و اضافه کرد: برای دستیابی به علوم روز باید با وسایل الکترونیکی و کمک آموزشی به روز کار کنیم.