به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران عصر امروز چهارشنبه ۱۱ مردادماه با چینگ گانگ همتای چینی خود دیدار و درباره مسائل دوجانبه، تحولات منطقهای و بینالمللی و گسترش همکاریهای رسانهای بحث و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار که در ساختمان وزارت خارجه چین در پکن برگزار شد، گفت: ایران و چین دو کشور بزرگ و موثر با تاریخ و فرهنگ غنی هستند و با توجه به روابط خوب و راهبردی دو کشور لازم است رایزنی و مشورت‌های بین ایران و چین تقویت شود.

مهمان‌پرست با اشاره به اهمیت دیپلماسی عمومی در شرایط کنونی، نقش رسانه‌ها را در تحقق دیپلماسی عمومی بسیار موثر برشمرد و بر گسترش همکاری‌های رسانه‌‌ای دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران، رسانه‌ها می‌‌توانند در توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری دو کشور نقش مهمی را ایفا کنند.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه روابط تجاری و اقتصادی تهران و پکن را رو به گسترش برشمرد و بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در شناخت ظرفیت‌های دو کشور موثر باشند.

وی در ادامه گفت‌وگوهایش با همتای چینی خود به تشریح اوضاع کنونی جهان پرداخت و گفت: برای داشتن جهانی بهتر و برقراری ثبات و امنیت باید توازن قدرت در مناطق حساس دنیا ایجاد شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران از جایگاه مهمی برای چین برخوردار است، خاطرنشان کرد: روابط دو کشور گسترش قابل توجهی یافته است.

وی نقش رسانه‌ها را در شناساندن ظرفیت‌های دو کشور مهم خواند و گفت: در حال حاضر ساختار رسانه‌ای در جهان غیرمنطقی است و کشورهای در حال توسعه باید کمک کنند تا این ساختار عوض شود.

چینگ گانگ خاطرنشان کرد که کشورش تسهیلات لازم را برای فعالیت خبرنگاران و رسانه‌های ایران در چین فراهم خواهد کرد.

وی در پاسخ به دعوت مهمانپرست برای سفر به ایران عنوان کرد که در اولین فرصت به کشورمان سفر خواهد کرد.