رتبه دو کنکور ریاضی فیزیک: هفته ای ۵۰ ساعت درس می خواندم

افکار نیوز/سایت بلاغمازندران نوشت: در سال های اخیر شاهد شکوفایی استعداد های درخشان دانش آموزان مازندرانی در مارتن بزرگ کنکور هستیم که حداقل چند سهمیه برتر تک و دو رقمی کنکور از آن فرزندان ولایتمدار مازندرانی می شود که این آمار را معدود استان ها از خود ارائه می دهند.

بعد از اعلام نتایج کنکور امسال شاهد بودیم که چهار برگزیده کشور نیز مازندرانی بودند و در این بین سینا ملکیان از شهرستان بابل حائز رتبه دوم کنکور در رشته ریاضی فیزیک شد.

سینا ملکیان، این افتخار علمی مازندران از شهرستان بابل در گفتگویی با سایت خبری و تحلیلیبلاغبا بیان اینکه فعالیت درسی دوران دبیرستان خود را در مرکز شهید بهشتی " تیزهوشان " بابل گذراندم، اظهارداشت: بیش از سه سال است که به صورت جدی درس را به امید موفقیت در کنکور شروع کردم تا بتوانم افتخار استان و شهرستان خود باشم.

وی ادامه داد: قبل از عید حدود ۵۰ ساعت در هفته درس می خواندم و بعد از عید به افزایش ساعات درس خواندم روی آوردم و طبق برنامه ریزی مروری به دروس گذشته و تست زدن ها داشتم.

ملکیان موفقیت خود را مدیون خانواده، دبیران و همت والای خود می داند و با بیان اینکه امیدوارم بتوانم با کسب این رتبه ادای دین کرده باشم، تصریح کرد: امیدوارم راه شهیدان هسته ای به ویژه شهید احمدی روشن را ادامه دهم.

رتبه دو کنکور سال ۹۱ در رشته ریاضی و فیزیک به پیشرفت کشور در بخش های مختلف علمی، صنعتی، پزشکی و نیز هسته ای اشاره کرد و گفت: دشمنان کور دل و قسم خورده کشور و نظام اسلامی نمی توانند پیشرفت کشور ما را ببینند ولی ما برای به خاک مالاندن پوزه این شیطان صفتان دست از درس خواندن، تحقیق و اختراع نمی کشیم.


ملکیان افزود: جوانان کشور با پایبندی به ولایت فقیه نقشه های شوم دشمنان را به خودشان بر می گردانند و دست از مبارزه علمی برنمی دارند.


این دانش آموز برجسته مازندرانی تلاش برای استقلال کشور را وظیفه همه دانست و تصریح کرد: تلاش علمی نخبگان ایرانی برای دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته ای پایانی ندارد، قصد ما خوشحال کردن دل مقام معظم رهبری است.

وی خاطر نشان کرد: استکبار بداند ترور مغز ها پایان پیشرفت علمی کشور ما نیست، بلکه شروعی براستی پیروزی دوباره است.

ملکیان ابراز داشت: از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی می خواهم تا به نخبگان و اندیشمندان بومی توجه بیشتری داشته باشند و برای تقویت بنیه علمی این افراد همت کنند.

وی ضمن قدردانی از زحمات پدر و مادر خود گفت: این قدردانی ها کفایت جبران زحمات پدر و مادر و دبیران را نمی کند امیدوارم سایه پر مهرشان بالای سرمان باشد که خود بزرگترین نعمت است.

امسال سه دانش آموز بابلی حائز رتبه برتر کنکور سال ۹۱ شدند.