یک هلندی کشتی نوح ساخت

به گزارش افکارنیوز، جام جم آنلاين به نقل از جنت سايد، نتيجه كار يوهان هوييبرز واقعا تحسين برانگيز است وي قصد دارد اين كشتي را تبديل به يك موزه انجيل و رستوان- تئاتر كند.

مانند بسیار از ابتکار های دیگر جهان طرح یوهان نیز از یک رویا سرچشمه گرفت. یوهان خواب دید که کشورش هلند به زیر امواج دریای شمال رفته و غرق شده است.

فردای آن روز وی کتابی را درباره کشتی نوح خریداری کرد که این موضوع به سال ۱۹۹۲ باز می گردد. در سال ۲۰۰۴یوهان نخستین نمونه از کشتی نوح را ساخت که به مراتب کوچکتر از آن چیزی بود که در کتاب های مقدس آمده است. برای مدتی یوهان با این کشتی توریست ها را روی آبراهه منطقه زندگی اش به گردش می برد. اما هم زمان به فکر ساختن کشتی جدیدی افتاد.

یوهان کار را در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و برای اندازه گیری واحد زرع را مورد استفاده قرار داد. چهار سال بعد رویای او روی رودخانه مروده هلند تحقق یافت. یک کشتی به طول ۱۳۷ متر، عرض ۲۱ متر، ارتفاع ۱۴ متر و وزن ۳۰۰۰ تن.

یوهان قصد دارد در داخل کشتی یک موزه، یک رستوران / تئاتر، سالن های کنفرانس به ظرفیت ۱۵۰۰ نفر و خوابگاه هایی را ایجاد کند.

وي اميدوار بود در جريان بازي هاي المپيك لندن كشتي اش را روي رودخانه تايمز به حركت در آورد كه با مخالفت مقامات بريتانيايي مواجه شد. بنا بر اين فعلا اين كشتي استثنايي در آب هاي درياي شمال به دريانوردي خواهد پرداخت.