به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، پخش سریال الغالبون ۲ از ابتدای ماه رمضان آغاز شده است و این سریال توانسته است در مسابقه موجود بین سریالهای ماه رمضانی جهان عرب حضور یابند.

این سریال در ۴۰۰ لوکیشن برای تقریب بیشتر به واقعیت و با حضور ۳۰۰ بازیگر ساخته شده است تا حوادثحقیقی که در جنوب و منطقه بقاع لبنان رخ داده است به تصویر کشیده شود.

این سریال در بسیاری از صحنه شاهد حضور ۱۰۰ بازیگر بوده است و تیم سازنده این سریال فشارهای بسیاری را به خاطر صحنه‌های بسیار، سیاه‌لشگر بزرگ و وقت کم و کاگردان سخت‌گیر تحمل کرده‌اند اما همه از بازی در این سریال راضی هستند.

رضوان شاهین کارگردان این سریال که جایزه‌های جشنواره‌های قاهره و تونس را به خاطر سریال‌هایش در کارنامه خود دارد، می‌گوید: هیچ انتظاری برای گرفتن جایزه برای «الغالبون ۲» ندارم و اینکه مردم و تماشاچیان به آن توجه کرده‌اند برای من مهمتر است.

وی با بیان اینکه حتی این سریال ممکن است ایجاد مناقشه کند، می‌گوید: این سریال علیرغم طاقت‌فرسا بودنش به دلیل قوی بودن آن، برای من کاری زیبا بود و از سریال‌هایی است که باید به آن می‌پرداختیم.

رضوان شاهین در پاسخ به این سوال که سختی سریالی تاریخی که هنوز برخی شخصیت‌های آن زنده هستند چگونه است، می‌گوید: این یکی از دغدغه‌های ما بود که بیننده به جای تمرکز بر بازی بازیگر به اینکه بازیگر با چهره اصلی چقدر شباهت دارد توجه کند.

وی درباره اینکه مردم «الغالبون ۱» و «الغالبون ۲» را با هم مقایسه کنند، می‌گوید: برای من مهم این است که کار جدیدم از کار قبلی‌ام بهتر باشد نه از کار قبلی کاگردانی دیگر لذا این کار نیز دارای خطوط جدید دراماتیکی است که علاوه بر حفظ روحیه «الغالبون ۱»، با سریالی جدید مواجه شوید.

رضوان شاهین عنوان میکند که به اندازهای که به صحنههای جنگی در این سریال توجه نشان داده، به همان اندازه به صحنههای انسانی توجه کرده است و تاکید میکند: اگر سریال و درام صحنههای انسانی نداشته باشد عملا محتوایی ندارد چراکه ما مستند نمیسازیم بلکه میخواهیم همراهی واقعیت زندگی مردم مبارز با نیروهای مقاومت را به صورت هنری نشان دهیم.