افكار نيوز - علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامهای خطاب به رئیس جمهور، مصوبه دولت درباره شرکت تولیدی هاکوپیان را ابطال شده اعلام کرد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از مشرق ماجرا از آنجا آغاز شد که وزیران عضو کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت در جلسه آذرماه سال گذشته خود و به پیشنهاد وزارت صنایع، مصوبه ای را تائید کردند که بر اساس آن، پروانه بهره برداری شرکت تولیدی هاکوپیان برای ۷ سال دیگر در محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران معتبر خواهد بود.
البته این مصوبه مشروط به آن است که هاکوپیان، برنامه انتقال خود به خارج از محدوده فوق را به وزارت صنایع ارائه کرده و باید طی ۷ سال، این برنامه محقق شود.
پس از تائید کمیسیون امور زیربنایی، رئیس جمهور نیز این مصوبه را تائید کرد و توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت صنایع و سازمان محیط زیست ابلاغ شد.
اما علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اخیرا با ارسال نامهای خطاب به رئیس جمهور، تاکید کرد که از آنجا که به موجب مواد (۱۲ و ۱۳) قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مصوب ۱۳۷۴، صدور پروانه بهره برداری و تعیین محل کارخانجات و کارگاهها موکول به رعایت ضوابط و معیارهای سازمان حفاظت محیط زیست میباشد تصویبنامه دولت را به خاطر عدم تصریح به ضرورت رعایت تشریفات مذکور، مغایر با قانون تشخیص داد و باطل کرد.