به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان ،در اين گفتگو كه تقريباً با ادبياتي مشابه تو چقدر خوبي!... خواهش مي كنم، خوبي از خودتونه...هيچ رسانه اي مثل بي بي سي نيست!... نفرماييد؛ هيچي دويچه وله نميشه! برگزار شد. جمشيد فاروقي (مسئول بخش فارسي رسانه دولتي آلمان- دويچه وله) و صادق صبا (مسئول بخش فارسي رسانه سلطنتي انگليس -بي بي سي) تا آنجا كه مي توانستند به يكديگر نان قرض دادند و براي هم نوشابه باز كردند.

صادق صبا در بخشی از این گفتگو عنوان کرد «هنر ما این است که از خارج از ایران اخبار ایران را به مردم می گوییم»(!) ایشان البته توضیح نداد که چگونه شبکه ای که هیچ دفتر و خبرنگاری در ایران ندارد و بدین ترتیب هیچ گونه منبع خبری معتبر و رسمی ای ندارد؛ می تواند اخبار داخل ایران را پوشش دهد! البته همانطور که ایشان فرموده اند این هنر بی بی سی است که بدون منبع خبری، خبر منتشر می کند! صادق صبا همچنین با اشاره به محدودیت ماهواره ای پخش شبکه خبری بی بی سی در ایران گفت: «در دوران هیتلر هم هیچ حکومتی با بستن ماهواره ها چنین کاری را انجام نمی داد» البته ایشان کافی بود به جای دوران هیتلر نگاهی به دور و برش در انگلستان بیاندازد تا ببیند چگونه مسئولان رسانه ای انگلیس پخش شبکه «پرس تی وی» را در این کشور قطع و با بهانه های واهی از فعالیت این شبکه خبری جلوگیری کردند.

مدیر بخش فارسی رسانه سلطنتی انگلستان تحت فشار قرار دادن خبرنگاران بی بی سی و خانواده هایشان را «اقدامی شنیع» خواند و البته مانند گذشته هیچ اشاره ای به بازداشت وحبس خبرنگاران ایرانی در اروپا، اخراج آنها از کشورهای اروپایی، تهدید آنها و محدود کردن حوزه فعالیت آنها در انگلستان، آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی نکرد.

این کارمند نظام سلطنتی انگلستان در پاسخ به سؤال خبرنگار دویچه وله که «بهترین خاطره شما از دوران خبرنگاری چیست؟» گفت: «روز انتخاب آقای خاتمی روز بزرگی برایم بود، خیلی امیدوار شدیم برای اینکه تغییری رخ دهد» در حالی که فقط به عنوان نمونه طی چند ماه اخیر وبسایت خبری بی بی سی کمترین پوشش خبری را برای کشتار مسلمانان میانمار، بحرین و عربستان قائل شد، هنگام تاجگذاری ملکه الیزابت به تعریف از نظام سلطنتی پرداخت و کوچکترین نگاهی به انبوه معترضان به این نظام نیانداخت، اخبار معترضان به نظام سرمایه داری را کاملاً مسکوت گذاشت، اخبار اعتراض شهروندان انگلیس به برگزاری المپیک را منتشر نکرد و تحصن تاکسی رانان انگلیسی در هاید پارک لندن هنگام برگزاری افتتاحیه المپیک را اصلاً پوشش نداد، صادق صبا در انتهای گفتگوی خود بی بی سی را «رسانه ای بی طرف، منصف و دقیق» خواند!