به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان ،روزنامه آلماني فرانكفورتر روندشاو درباره اين تحليل تصريح كرد: خيلي از اسرائيلي ها تا همين يكسال پيش تهديدهاي نتانياهو عليه ايران را حركت هوشمندانه اي از سوي وي مي ديدند. اينان بر آن بودند همه اين حرف ها، كه به هيچ رو نمي گذاريم بمب اتمي دست ايران بيفتد، در درجه اول براي نشان دادن وخامت اوضاع و ترغيب جهان به برقراري تحريمهاي شديدتر است. اما در اين فاصله ديگر اسرائيلي ها باور گذشته را ندارند.

این روزنامه نوشت تردیدی نیست که همه توجه نتانیاهو به ایران است. آنچه مدت هاست او در مورد ایران می گوید، آشکارتر می شود؛ ایران به هیچ رو کوتاه نمی آید. آیت الله خامنه ای اخیرا به روشنی تاکید کرد جمهوری اسلامی بر اثر افزایش فشار تحریم از مسیر خود در برنامه اتمی خارج نمی شود.

نویسنده فرانکفورتر روندشاو معتقد است: اظهارات راست های افراطی مانند ایهود باراک مبنی بر اینکه «یا ایران به بمب اتمی دست یابد و یا ما ایران را بمباران می کنیم».، بیش از حد کوته بینانه است اما تصادفی نیست که طرفداران حرف های پخته تر، در دستگاه امنیتی هستند. این محافل امنیتی می گویند اقدام نظامی اسرائیل، به ایرانی ها بهترین بهانه را می دهد که واقعا به برنامه اتمی خود ادامه دهند. اینان می گویند حتی اگر ویرانی آزمایشگاه های هسته ای و تاسیسات غنی سازی ایران چند سالی بمب اتمی را به تاخیر بیندازد، در پی آن ایران ساخت سلاح هسته ای را حتی سرعت می بخشد و این کار را احتمالا تا حدی با تفاهم افکارعمومی و مردم جهان انجام می دهد.

به باور محافل امنیتی، اسرائیل به عنوان تحریک کننده مطرح می شود و دنیا این کشور را مسئول بدتر شدن بحران اقتصادی می بیند زیرا احتمال کمی وجود دارد که ایران در خلیج فارس دست به حمله متقابل نزند. نتیجه این کار افزایش بسیار سریع قیمت نفت است. سخن کوتاه اینکه حمله پیشگیرانه اسرائیل علیه ایران ممکن است مخرب باشد و باعثجنگ منطقه ای شود و مردم خودی را زیر آتش موشکی دشمن قرار دهد.

روزنامه آلمانی مشکلات رژیم صهیونیستی را فراتر از اینها توصیف کرد و نوشت افزون بر این دولت یهود به اندازه کافی مشکلات حاد دیگری در همسایگی دارد. مصر زیر نفوذ اخوان المسلمینی قرار دارد که صمیمیتی با اسرائیل ندارند. سوریه در خشونت غرق می شود و در این راه است که به برادر دو قلوی عراق تبدیل شود. در این میان اسرائیل است که دولت کنونی اش هیچ یا کم کاری انجام داد تا بحران با فلسطینی ها را حل کند.

فرانکفورتر روندشاو در پایان تحلیل خود نوشت: اسرائیل خوب می داند دخالت نظامی علیه ایران بدون حمایت آمریکا همچون حمله های انتحاری نیروی هوایی ژاپن در جنگ جهانی دوم است. باراک اوباما بیش از یکبار تصریح کرده که تا انتخابات آمریکا تمایلی به اقدام یکجانبه اسرائیل ندارد. البته معلوم نمی کند که چگونه می خواهد جلوی خطر ایران را اگر تحریم ها اثر نکند بگیرد.

همزمان با انتشار این گزارش، یوسی میلمان تحلیلگر صهیونیست در امور استراتژیک و امنیتی، توان موشکی حزب الله لبنان را رعب آور توصیف کرد. وی در سایت ولا(WALLA) نوشت: اسرائیل از موشک های ام۶۰۰ که در اختیار ایران، سوریه و حزب الله است به شدت می ترسد چرا که این سلاح ها به راحتی نیروی دریایی و زمینی اسرائیل را هدف قرار می دهند.

وی یادآور شد: افسران عالی رتبه نیروی دریایی اسرائیل به من گفته اند که به هیچ وجه برای اسرائیل ممکن نیست که از چاه های گاز خود در دریای مدیترانه در صورت وقوع جنگ مراقبت کند. منابع نزدیک به سازمان امنیت اسرائیل می گویند که سوریه در طول سال گذشته موشک های زمین به زمین ام۶۰۰ در اختیار حزب الله قرار داده است که برد آن به ۳۰۰ کیلومتر می رسد، به گفته آنها ترس از این موشک ها بسیار بیشتر از موشک های اسکاد است. یکی از افسران ارتش تاکید می کند که اسرائیل در صورتی که مورد حمله موشکی قرار بگیرد به هیچ وجه نمی تواند از خود حمایت کند.

میلمان سپس به اظهارنظر فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل، ژنرال دورون گابیش اشاره می کند؛ اسرائیل به هیچ وجه آماده حمایت از خود در برابر موشک های زمین به زمین و توپ خانه ای نیست و خیلی آسان از سوی دشمنانش ضربه می خورد.»

این تحلیلگر امنیتی صهیونیست در توصیف موشک های ام۶۰۰ نوشت: «این موشک ها همان موشک های فتح ۱۱۰ ایرانی است که علیه اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه نیز استفاده شدند و خسارت های سنگینی را به اسرائیل وارد کردند. موشک ام۶۰۰ نوع پیشرفته این موشک است که دقیق تر اهداف مورد نظر را هدف قرار می دهد و قابلیت حمل کلاهک های انفجاری تا نیم تن را هم دارد.»

یوسی میلمان یادآور شد: در صورتی که هم اکنون جنگی میان حزب الله و اسرائیل رخ دهد حزب الله می تواند قوی تر از جنگ قبلی با اسرائیل بجنگد و ویرانی های بسیار سنگین تری را بر آن تحمیل کند. به گفته منابع امنیتی اسرائیلی، حزب الله در کنار برخورداری از هزاران موشک پیشرفته با قدرت تخریبی بالا، ۲۵ هزار نیروی مقاوم تازه نفس در اختیار دارد. این نیروها از چنان توانایی برخوردارند که می توانند در صورت وقوع جنگ به اسرائیل حمله کرده و مناطق شمالی را به طور کامل به تصرف خود درآورند. این در حالی است که حزب الله صدها موشک ضد تانک، ضدناو و ضد هوایی نیز در اختیار دارد و به کمک آنها می تواند جلوی هرگونه پیشروی نیروهای اسرائیلی به خاک لبنان را بگیرد. برد برخی از موشک هایی که حزب الله در اختیار دارد تا ۳۵۰ کیلومتر نیز می رسد.

تحلیلگر صهیونیست می افزاید: در حال حاضر در خاک لبنان ۲۰۰ موشک ام۶۰۰ و در خاک سوریه ۵۰۰ موشک ام۶۰۰ مستقر است که همگی به سمت اسرائیل نشانه رفته اند و این مساله باعثنگرانی شدید دولت عبری شده است. به اعتقاد مقام های اسرائیلی این موشک ها بسیار بیشتر از موشک های اسکاد اسرائیل را می ترساند چرا که توانایی های آنها از موشک های اسکاد بیشتر است.