می‌خواستند «ماه عسل» امسال مدرن‌تر و شادتر باشد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا،وطن پرست كه تاكنون طراحي دكور بيش از ۱۰۰ برنامه تلويزيوني را بر عهده داشته به عنوان طراحي دكور برنامههايي چون سيماي خانواده، روز از نو، ورزش از نگاه دو، توپ طلايي و صفر و يك شناخته ميشود.


طراح صحنه و دکور برنامه‌ی «ماه عسل» یکی از حُسن‌های این برنامه نسبت به برنامه‌هایی از این قبیل را باز بودن دستش در طراحی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه «ماه عسل» از جمله برنامه‌هایی است که در طراحی آن، دستم خیلی باز بود و هیچ محدودیتی نداشتم.


علی وطن‌پرست، گفت: خوشبختانه دکور امسال «ماه عسل» با توجه به بازخوردهای بینندگان خیلی مورد توجه واقع شده است؛ فکر می‌کنم یکی از علت‌هایش این است که در طراحی آن تحت فشار نبودم، هیچ محدودیتی نداشتم و کاملا با دستان باز کار انجام دادم. برخلاف برنامه‌هایی که پیش از این طراحی دکور آن‌ها را بر عهده داشتم و کمی تحت فشار بودم، خدا را شکر می‌کنم که در «ماه عسل» به این شکل نبود.





وی افزود: همیشه در طراحی برنامه‌های تلویزیونی علاوه بر سلیقه‌ی طراح دکور، سلیقه‌ی مدیران شبکه و تهیه‌کنندگان هم دخیل می‌شود؛ چرا که یک کار گروهی محسوب می‌شود و فقط مطابق سلیقه‌‌ی طراح صحنه و دکور نیست، اما در «ماه عسل» ارائه‌ی سلایق گوناگون از سوی عوامل و شبکه سه فقط در حد پیشنهاد بود و فشاری به من و گروه وارد نمی‌کردند، در جاهایی که لازم بود پیشنهاداتشان را در دکور دخیل می‌کردم و در برخی جاها هم که خودم احساس می‌کردم لازم نیست، فقط ایده‌های خودم را پیاده می‌کردم.


همچنین او با اشاره به تغییرات دکور برنامه «ماه عسل» سال گذشته نسبت به امسال یادآور شد: به دلیل اینکه شبکه سه سیما، شبکه جوان است تاکید زیادی روی دکور امسال ماه عسل شده بود تا فضای شادتری حاکم باشد؛ بنابراین دکور امسال این برنامه به نوعی باید نسبت به سال گذشته متفاوت‌تر می‌شد؛ چرا که بنا به نظر تهیه‌کننده و مدیران شبکه می‌خواستند «ماه عسل» امسال مدرن‌تر و شادتر در اختیار مخاطب قرار بگیرد؛ بنابراین هم در استفاده از رنگ‌ها و هم طراحی دکور کلی، شاد بودن را لحاظ کردیم.

وی ادامه داد: رنگ آبی به دلیل ایرانی و سنتی بودنش کاربرد فراوانی دارد، به همین خاطر در عین حالی که قصد داشتیم ماه عسل دکور مدرن و شادی داشته باشد از رنگ فیروزه‌ای و آبی استفاده کردیم تا با حال و هوای رنگ ایرانی تناسب داشته باشد. در کل تمام سعی‌ام این بود که دکور امسال برنامه شبیه سال گذشته نباشد و متفاوت‌تر باشد. چرا که در جلساتی که جهت طراحی دکور «ماه عسل» داشتیم قرار بود رویکرد برنامه در کل شادتر شود.


وطن‌پرست در ادامه در پاسخ به اینکه آیا زمان کافی برای طراحی دکور برنامه «ماه عسل» در اختیار داشتید؟ گفت: فرصت کمی محدود بود ولی با توجه به حرفه‌یی بودن گروهی که در اختیار داشتیم، توانستیم زمان زیادی را برای طراحی اختصاص دهیم، در حالی که زمان اجرا محدودتر بود اما خدا را شکر توانستیم در همین مدت زمان محدود دکور را به خوبی دربیاوریم. پروسه‌ی طراحی دکور ماه عسل حدود ۱۵ روز و پروسه اجرای آن هم ۱۵ روز و در نهایت روی هم رفته یک ماه زمان برد تا دکور اماده شود.


طراح دکور برنامه «ماه عسل» در پاسخ به پرسشی درباره‌ی تغییر دکور این برنامه و ارتباط آن با تغییر تهیه‌کننده و مجری اینگونه اظهار کرد: به هر حال من یک طراح صحنه و دکور حرفه‌یی هستم و برایم فرقی نمی‌کند که چه کسی تهیه‌کننده و مجری است؛ اگر آقای علیخانی هم به من سفارش می‌داد این کار را انجام می‌دادم چرا که مختص به گروه ثابتی نیستم البته این را هم بگویم که قوی بودن برنامه و انتخاب گروه برایم خیلی مهم است.


همچنین او درباره‌ی حساسیت‌های دکور برنامه «ماه عسل» و حضور میهمانان در این برنامه توضیح داد: در کل در طراحی دکور «ماه عسل» من در جریان حضور میهمانان و اینکه از چه حوزه‌هایی هستند نبودم تا در تنوع طراحی تاثیرگذار باشد؛ اما به طور کلی گزینه‌ی جوان و حاکم بودن فضای شاد بر دکور برنامه، تاثیر می‌گذاشت ولی حساسیتی جهت حضور میهمان و طراحی دکور بر اساس آن‌ها وجود نداشت.


وطن‌پرست در پایان گفت‌وگوی خود با ابراز خرسندی نسبت به اینکه طراحی دکور «ماه عسل» را بر عهده داشت، گفت: اینکه فرصت طراحی دکور برنامه‌ی مطرح و پربیننده‌ای مثل «ماه عسل» را بر عهده داشتم خوشحالم و این فرصت را غنیمت می‌شمارم و خدا را شکر می‌کنم از اینکه توانستم بخشی از توانایی‌هایم را در «ماه عسل» نشان دهم.


به گزارش ایسنا، برنامه «ماه عسل» در سال ۹۱ توسط مجید یوسفی، تهیه شده و با اجرای سید علی ضیاء همراه است.