به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، در هشت بازی اخیر دو تیم صبا و پرسپولیس که همه آنها در چارچوب دیدارهای لیگ برتر برگزار شده است، صبای قم سه بار پرسپولیس تهران را شکست داده، دو بار پرسپولیس تهران به پیروزی رسیده و سه بار نیز دو تیم به تساوی رضایت دادهاند.

این در حالی است که آخرین دیدار دو تیم صبای قم و پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی در بازی رفت مسابقات یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور، در روز هشتم مهر ماه سال ۹۰، با برتری دو بر صفر پرسپولیس تهران به پایان رسیده است.

تساوی در آخرین دیدار صبا و پرسپولیس

البته دو تیم صبای قم و پرسپولیس تهران پیش از مصاف هفته چهارم خود در دور رفت لیگ دوازدهم فوتبال باشگاه‌های برتر کشور به تساوی رضایت داده‌اند.

این دو تیم روز بیست و ششم بهمن ماه سال ۹۰ در دیدار برگشت خود در لیگ یازدهم در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف یکدیگر رفتند که در آن مسابقه غلامرضا عنایتی و علی کریمی گلزنان دو تیم در تساوی دو بر دو و از روی نقطه پنالتی بودند.

صبا تیم چهارم و پرسپولیس تیم دهم جدول

این دو تیم که در حال حاضر با اختلاف دو امتیاز در رده‌های چهارم و دهم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارند، در شرایطی شبیه به یکدیگر مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند تا سه امتیاز برای بهبود وضعیت خود در جدول لیگ دوازدهم به دست آوردند.

با این شرایط، تقابل دو تیم می‌تواند شبی گرم و فوتبالی را برای تماشاگران رقم بزند، زیرا تیم یحیی گل محمدی امیدوار است با پیروزی مقابل تیم پرسپولیس تهران برای سومین بار پیروزی در لیگ دوازدهم را تجربه کند و چهارمین بازی خود را با موفقیت در این دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس به اتمام برساند و از سوی دیگر تیم پرسپولیس تهران در تلاش برای تقویت جایگاه و موقعیت خود در جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال است.

نخستین مصاف ژوزه و گل‌محمدی در تاریخ لیگ برتر

دیدار هفته چهارم از دور رفت دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال نخستین مصاف سرمربیان دو تیم صبای قم و پرسپولیس تهران در تاریخ فعالیت دو مربی در لیگ برتر فوتبال ایران نیز محسوب می‌شود.

دلیل این رویارویی این است که یحیی گل محمدی نخستین بار به عنوان یک سرمربی روی نیمکت تیمی از لیگ برتر می‌نشیند و مانوئل ژوزه پرتغالی نیز برای نخستین بار در لیگ فوتبال باشگاه‌های ایران حضور می‌یابد و این مهم می‌تواند بر جذابیت‌های بازی بیافزاید.