موز بخورید، خواب راحتی داشته باشید

به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، محققان موسسه ملی خواب آمریکا دیدگاه جدیدی را ارایه دادند که براساس آن می توان با استفاده از شیوه های ساده و عادی شیوه و محیط خواب را بهتر کرد تا فرد از خواب شبانه آرامی برخوردار شود که این امر به نوبه خود به سلامت و طول عمر بیشتر او می انجامد.

نظرسنجی موسسه خواب آمریکا نشان می دهد که اکثر مردم به اندازه کافی نمی خوابند به گونه ای حدود ۵۷ درصد از مجموع ۲۶۴۵۱ پرسش شونده گفتند که از مشکلات خواب رنج می برند و مجبور هستند که دستکم سه بار در هر شب به علت رنج بردن از مشکلات جسمی یا مالی یا کاری از خواب بیدار شوند.

در این میان، برخی از محققان موز را جایگزین طبیعی برای داروها و قرص های خواب می دانند زیرا حای اسید های آمینه لازم برای تولید ماده مهم و خواب آور سرتونین است و لازم است که از مصرف برخی از غذاهایی مثل تولیدات لبنی و کره بادام زمینی و برخی انواع گوشت ها نیز خودداری کرد.

محققان همچنین توصیه می کنند که افراد عطر سنبل را روی بالش خود قرار دهند زیرا تحقیقات ثابت کرده است که رایحه عطر سنبل آرام کننده اعصاب است و از شدت افسردگی و اضطراب می کاهد و قرار دادن چند قطره از آن روی بالش به درمان بی خوابی و جلوگیری از نگرانی و ایجاد احساس آرامش کمک می کند تا همه این عوامل باعثخواب آرام شبانه شود.

علاوه بر این، انجام برخی تمرین های سبک عصر گاهی باعثمی شود که بدن احساس خستگی خفیف کرده و مستعد استراحت و خواب شود اما باید توجه داشت که این تمرین های سبک ورزشی باید دست کم سه ساعت قبل از خواب باشد.