سود شرکت خودروسازی " بی ام و " کاهش یافت

به گزارش افکارنیوز ،فارس به نقل از پایگاه اینترنتی وال استریت ژورنال ، شرکت بی ام و آلمان در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی نیز با کاهش سود مالی روبرو شده بود . بر اساس این گزارش افزایش هزینه ها تاثیر زیادی بر کاهش سود این شرکت خودرو سازی آلمان داشته است .

بر این اساس، رئیس شرکت بی ام و تاکید کرد، این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی با افزایش چشمگیر فروش و در آمد روبرو خواهد شد و کاهش سود در سه ماه دوم امسال تاثیری بر پیش بینی عملکرد مالی بی ام و در سال جاری نخواهد داشت. رشد چشمگیر تقاضا برای خودروهای لوکس در بازارهای چین و آمریکا تا حد زیادی کاهش تقاضا برای این خودروها در بازار اروپای غربی را جبران کرده است.

کاهش رشد اقتصادی چین طی ماه‌های اخیر و ادامه مشکلات اقتصادی در آمریکا موجب نگرانیهای زیادی در خصوص وضعیت فروش خودرو در بازار این کشورها در شش ماه دوم ۲۰۱۲ شده است.

این گزارش افزود: سود خالص شرکت بی ام و در سه ماه دوم امسال با ۲۸ درصد کاهش به کمتر از ۱.۲۸ میلیارد یورو معادل ۱.۵۸ میلیارد دلار رسیده است. میزان درآمد شرکت بی ام و نیز در سه ماه دوم امسال با ۷.۳ درصد رشد به بیش از ۱۹.۲ میلیارد یورو رسیده است. میزان فروش این شرکت نیز با ۵.۴ درصد رشد به بیش از ۴۷۵ هزار دستگاه رسیده است.