به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در نهمين روز از ماه مبارك رمضان ويژه برنامه ماه عسل كه در لحظات عرفاني و معنوي مهمان خانه هاي روزه داران است با وله اي در مضمون امام رضا(ع) از شبكه سه سيما به روي آنتن رفت.

مجری برنامه با این جمله نهمین برنامه از ماه عسل را آغاز کرد: در لحظه لحظه برای کوچکترین اتفاق زندگی باید به خداوند توکل کرد پس به توکل نام اعظمت بسم الله الرحمن الرحیم با اجازه خدا سلام و بعد تیتراژ آغازین برنامه با صدای بنیامین بهادری طنین انداز شد.

در آیتم حافظان قرآن کریم حسین طرقی(کارشناس صنایع هواپیمایی حافظ و داور بین المللی حوزه حفظ قرآن کریم) مهمان این بخش از برنامه بود.

حسین طرقی با حضور در این قسمت از ماه عسل عنوان کرد: از اوایل انقلاب در سال ۱۳۵۸شروع به حفظ قرآن کردم.

وی دلایل و انگیزه خود را از حفظ قرآن اینگونه بیان کرد: بعد از انقلاب در جلسات قرآنی اساتید مختلف شرکت کردم و با مقوله حفظ قرآن آشنا شدم.

دکتر نادر نصیری(فوق تخصص جراحی چشم) مهندس محمدرضا شعبان علی(مدرس ونویسنده در حوزه مذاکره) و پیمان سرحدی(مخترع) از مهمانان شب گذشته برنامه ماه عسل بودند.

دکتر نادر نصیری(فوق تخصص جراحی چشم) در پاسخ به سوال چشم و هم چشمی در جامعه عنوان کرد: کم و بیش چشم و هم چشمی در جامعه شایع و رایج است ولی اگر این مسئله در جهت مثبت والگو سازی از افراد موفق باشد بسیار هم خوب است.

وی دلایل خود برای تحصیل در رشته پزشکی اینگونه عنوان کرد: پدرم پزشک بود و او یکی از دلایل علاقمندی من به رشته پزشکی بود.

نصیری ادامه داد: پدر بزرگم در ۸۰سال پیش بر اثر سانحه ای دچار نابینایی می شود و علی رغم تلاش های انجام شده به دلیل عدم امکانات طبی بینایی هر دو چشم خود را از دست می دهد و این انگیزه ای شد که پدرم به تحصیل در رشته پزشکی بپردازد ولی بدلیل لرزش دستانش به جای تحصیل در شاخه چشم پزشکی به سفارش دکتر قریب به رشته اطفال روی آورد.

وی تصریح کرد: در مجلات چشم پزشکی آمریکا و اتحادیه اروپا ۱۱ مقاله ارائه دادم و مقام اول را کسب کردم.

مهندس محمدرضا شعبان علی(مدرس و نویسنده در حوزه مذاکره) با حضور در این برنامه گفت: با رتبه یک وارد دانشگاه شریف و با کسب همین رتبه از همین دانشگاه فارغ التحصیل شدم.

وی ادامه داد: پدرم راننده تاکسی است و خانواده ای مرفه و تحصیلکرده ای نداشتم ولی پدر و مادرم برخلاف نبود تحصیلات در تربیت من بسیار موفق عمل کردند.

شعبان علی ادامه داد: در حوزه مذاکره نفر اول در کشور هستم و اگر نام من را در سایت گوگل جستجو کنید به عنوان نفر اول در بالای صفحه اسم من را مشاهده خواهید کرد.

مجری برنامه خطاب به سخنان مهمان در این خصوص با حالتی طنزگونه بیان کرد: هر فردی می تواند کاری کند که نامش بعد از جستجو کردن در بالای صفحه بیاید و مهمان با مزاح در پاسخ عنوان کرد: اگر نام شما یعنی علی ضیاء را در این سایت جستجو کنیم تا صفحه ۱۰۰ هم نامت دیده نمی شود و ضیاء باز هم با لبخند گفت هم اکنون این سخن شما به من بسیار برخورد یه جای خالی می دهم که حرفتان به جای برخورد با من به دیوار برخورد کند.

پیمان سرحدی(مخترع) مهمان دیگر برنامه ماه عسل گفت: در جشنواره خوارزمی طرح کولر هوشمند ساختم ودر سال ۲۰۱۱اولین مخترع و جزء ده مخترع جهان شناخته شدم.

وی در خصوص اختراع خود با نام پوتین و کاربردهای آن صحبت کرد که ضیاء در طی صحبتهای او گفت: این که اختراع نیست و مهمان گفت اگر در گوگل هم جستجو کنید نام اختراع پو تین می آید و مهمان دیگر گفت این که خوبه اگر نام ضیاء را در گو گل جستجو کنی اصلا اسم او نمی آیدو بعد مجری برنامه گفت حال من را بد جوری گرفتید.

ماه عسل برنامه اي است كه در ايام ماه مبارك رمضان هرشب اعت ۱۹:۱۵ از شبكه سه سيما به روي آنتن مي رود.