واکنش جالب " یاهو " به حذف ناجوانمردانه ایران

به گزارش افکار نیوز به نقل از ایسنا، علی مظاهری در نخستین پیکار خود در رقابتهای وزن ۹۱ کیلوگرم بوکس المپیک، مقابل خوزه لاردوئت گومز، دارندهی نشان برنز رقابتهای جهانی ۲۰۰۹ میلان و قهرمان سال ۲۰۰۸ جوانان جهان از کوبا به روی رینگ رفت و با رای داوران تن به شکست داد.

مظاهری در راند دوم این مسابقه از حریف خود پیش بود ولی در کمتر از یک دقیقه سه اخطار را دریافت و در نهایت مسابقه را واگذار کرد. کارشناسان داوری بوکس معتقدند اخطارهای مظاهری بی‌دلیل بوده و داوران با ناجوانمردی او را بازنده اعلام کردند. این رای داور با واکنش تماشاگران حاضر در ورزشگاه نیز مواجه شد و آنها به حذف بوکسور ایرانی اعتراض داشتند.

در وب سایت " یاهو " نیز کاربران زیادی با ارسال نظرات خود درباره نحوه قضاوت داوران در مسابقه بوکس مظاهری مقابل حریف کوبایی به بحثپرداخته‌اند که اکثریت قریب به اتفاق این نظرات در حمایت از علی مظاهری و مخالفت با رای داور آلمانی است.

کاربری نوشته است: " بسیار ناجوانمردانه بود. حتی مجری تلویزیون انگلیس هم شوکه شده بود. این پسر پیچاره حتما ۴ سال خواب المپیک را می‌دیده ولی حالا یک داور مغرض و نادان او را بازنده کرده است. از این‌که او کنار داور نایستاد، خوشحالم. اگر جای او بودم، همین کار را می کردم. او با دست دادن با مربیان کوبایی نشان داد که یک جنتلمن است. داور شرمنده باش! "

کاربر دیگری این گونه گفته است: " دست‌کم باید این داور را از ادامه بازی‌ها محروم کرد. مقام‌های المپیک هم باید از بوکسور ایرانی عذرخواهی کنند. واقعا منزجرکننده است. "

کاربر دیگری نوشته است: " کاملا ناعادلانه بود. حتی برای ورزشکار ایرانی گریه کردم. همه چیز از پیش تعیین شده بود. اگر غیر از این باشد، مطئنم داور یک احمق به تمام معناست. تصور کنید او چهار سال تلاش کرده و حالا با ناجوانمردی حذف می‌شود. کاری که در پایان مسابقه انجام و با مربیان کوبایی دست داد، بسیار زیبا بود. هیچ کس این داور را نمی بخشد. شرم بر او! "

کاربر دیگر " یاهو " معتقد است: " احتمالا این سناریو در روزهای آینده برای سایر ورزشکاران ایرانی هم رخ می‌دهد. برگزارکنندگان المپیک سیاست را با ورزش مخلوط کرده‌اند. حداقل کاری که برگزارکنندگان المپیک می‌توانند، انجام دهند این است که رسما از ایرانی‌ها عذرخواهی کنند. ننگ بر کسانی که پول را به عدالت ترجیح می‌دهند. "

در کامنت دیگری آمده است: " فکر می‌کنم سران کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی بوکس باید دور میز بنشینند و مدال‌ها را بین خودشان تقسیم کنند. برنده واقعی علی مظاهری است. "