به گزارش افکار نیوز به نقل از تابناک ، سید شریف حسینی ضمن بیان این مطلب گفت: در هفته گذشته، بازدیدی از یکی از این شرکتها داشتم. تمام هم و غم آنها این بود و ادعا میکردند که اگر خط تولیدشان به کار بیفتد، سه هزار نفر ایجاد اشتغال میکند، ولی میگفتند که مشکل نقدینگی دارند.

ببنا بر این گزارش، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در افشای پشت پرده واگذاری‌ برخی شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی گفت: دست‌هایی در کار است که شرکت‌های دولتی تا زمانی که دولتی هستند، ضعیف و به ثمن بخس فروخته شوند؛ نمونه آن، گروه صنعتی فولاد ملی ایران است که به گروه آریا واگذار شد. جالب آن که پس از اینکه همین کارخانه به بخش خصوصی واگذار می‌شود، میلیارد‌ها تومان تسهیلات در اختیارشان می‌گذارند!

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این‌ها کارهای خطرناکی است که باید بررسی شود، چه کسانی پشت این قضایا هستند، اظهار داشت: از مجریان خصوصی سازی باید پرسیده شود، چه اتفاقی در شرکت‌های واگذار شده رخ می‌دهد که مدیران عامل این شرکت‌ها تغییر نمی‌کنند؟! آیا همگی آنان خوب و کارآمدند؟ آیا بخش خصوصی واقعا این مدیر عامل کنونی را می‌خواهد؟

احساس من این است که حتی در قیمت‌‌گذاری‌ها نیز اتفاقاتی می‌افتد. باید دقت کنیم و جلوی این کار‌ها را بگیریم. بانک‌ها باید به شرکت‌های دولتی توجه داشته باشند و به آنها کمک کنند. باید بخش خصوصی سالم را حمایت کرد و نظارت هم داشته باشیم؛ اما نه به بهای نابودی صنایعی که تا کنون تحت مدیریت دولتی پابرجا بودند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب درباره اصل ۴۴ قانون اساسی و گلایه‌های ایشان از اجرای نه چندان مطلوب خصوصی‌سازی در سالیان اخیر، ‌در مورد لزوم بازنگری و نظارت بیشتر مجلس بر روند خصوصی سازی‌ها گفت: کمیسیون اصل ۴۴ مجلس، این موضوعات را به دقت رصد و بررسی می‌کند. البته عملکرد مناسبی تاکنون داشته، ولی دغدغه رهبری درست اجرا شدن اصل ۴۴ است.

حسینی در ادامه با اشاره دوباره به سخنان رهبری گفت: ایشان می‌گویند باید مراقب بود که قانوندانان قانون‌شکن در این بازی‌ها کاری نکنند، موضوعاتی به سود افراد خاص رقم بخورد؛ یعنی نباید گذاشت این افراد با راهکارهای قانونی، کاری کنند که شرکت‌های دولتی به قهقرا بروند و سپس آنها را به بهای ناچیز در اختیار بگیرند. باید کار‌شناسی‌ها دقیق‌تر انجام شود.