چرا کولر تاکسی‌ها خاموش است؟

به گزارش افکار نیوز به نقل از ارمان نیوز،سایت خودروسازان داخلی را باز میکنیم و مشخصات فنی خودروها را میبینیم. سمند، پراید، پژو RD و ماشینهایی در این رده. تا آنجا که چشم کار میکند، کلمه تهویه و کولر دیده میشود. خیالمان از این بابت راحت میشود که این اسبهای تیزرو، سیستم تهویه و کولر دارند اما مشکل کجاست؟ چرا مسافران در گرمای ۳۵ درجهای باید ضجه بزنند و از شدت گرما، رنگشان سرخ شود؟ برای این منظور و پیدا کردن پاسخ مد نظرمان، نظر رانندگان گرامی را در این رابطه پرسیدیم تا علت اصلی خاموش بودن کولر تاکسیها و روشن شدن ناگهانی آنها مشخص شود.



راننده اول: کولر ماشین من خرابه. از همون روز اولی که ماشین رو خریدم، گاز نداشت و من هم پولی تو بساط نداشتم که بخوام گازش رو پر کنم. من ۴ تا بچه دارم و دادن خرج‌ اینها خیلی سخته. دیگه پولی برای گاز کولر نمی‌مونه، در ضمن شما فکر می‌کنی کولر رو هوا کار می‌کنه؟ بنزین میخوره داداش! بنزین!

راننده دوم: حقیقتش ماشین من کولر نداره. شما نبین که ماشین سمنده؛ این مدل‌ها اصلا کولر نداره.

راننده سوم: گرفتی ما رو؟ پیکان که کولر نداره(در اینجا راننده با صدای بلند می‌خندد).

راننده چهارم: آقا من روشن می‌کنم، اما پولش رو می‌گیرم. یعنی به صورت پیشفرض کولر خاموشه اما با شنیدن کلماتی مثلِ: «کرایه اضافه» «پول بیشتر» و اینها، کولر خود به خود روشن می‌شه.

راننده پنجم: ماشین نمی‌کشه، پراید که جونِ کولر نداره. مگر اینکه مسافر دربستی باشه، در این صورت می‌کشه.

راننده ششم: ۳۰۰ تومن کرایه دادی، کولر هم می‌خوای؟ روتو برم والا!

راننده هفتم: طی تحقیقات علمی، بادِ کولر ماشین‌ به شدت برای بدن انسان مضرر هست. ما هم که همیشه به فکر سلامتی مسافرهامون هستیم و نمی‌خوایم آب تو دلشون تکون بخوره، برای همین کولر رو خاموش می‌کنیم. مگه بادِ طبیعی چشه؟ باد بخوره تو صورتشون و حال کنند، کولر چیه آخه؟!