نجات سه کارگر ازحادثه آوار ساختمان قدیمی

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، در پی تماس شهروندان در ساعت ۰۹:۱۰ دقیقه صبح امروز با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع حادثه آوار، ستاد فرماندهی این سازمان بی درنگ آتشنشانان ایستگاه ۱۸ و هم چنین گروه امداد و نجات ۱۴ را به سمت محل حادثه در خیابان خیابان مطهری، خیابان فجر اعزام کرد.

فرمانده آتش نشانان ایستگاه ۱۸ در این باره اظهار داشت: این سه کارگر صبح امروز بدون توجه به نکات ایمنی در طبقه اول در حال تخریب این ساختمان قدیمی دو طبقه بودند که در حین کار ناگهان با ریزش آوار روبرو شدند.

محمود نجفی افزود: این کارگران قبل از ریزش ساختمان به سرعت از محل گریختند ولی در قسمت حیاط ساختمان گرفتارشدند و قادر به خروج از محل نشدند.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان با رعایت نکات ایمنی و کشیدن نوارهشدار در اطراف محل حادثه، به کمک کارگران رفته و هر سه نفر را از محل خارج کردند.

نجفی گفت: در این حادثه این کارگران به طرز ناباورانه ای از حادثه آوار جان سالم بدر بردند و فقط یکی از آنها به هنگام فروریختن ساختمان بر اثر پرتاب شدن نخاله های ساختمانی از ناحیه سر به طور سطحی زخمی شد که توسط عوامل اورژانس مداوا شد.

این فرمانده آتش نشانی علت بروز حادثه را رعایت نکردن اصول ایمنی به هنگام تخریب بنا و هم چنین عدم استفاده از کارگران ماهر ذکر کرد.

شایان ذکر است، محل آوار ساعتی بعد از سوی افسر آماده منطقه یک و فرمانده ایستگاه ۱۸ آتش نشانی مجددا مورد بازدید قرار گرفت و با توجه به احتمال ریزش باقیمانده دیوارها و سقف این ساختمان، تذکرات لازم برای تخریب اصولی بنا به مالک و شهرداری منطقه ارائه شد تا از بروز حوادثدیگر جلوگیری به عمل آید.

اکبر اکبری افسر آماده منطقه یک سازمان آتش نشانی از شهروندانی که قصد تخریب و نوسازی ساختمان خود را دارند خواست که حتما برای انجام کار تخریب ساختمانها، از کارگران با تجربه استفاده کنند. ضمن آنکه ناظرین ساختمان ها هم باید در همه مراحل ساخت و ساز به ویژه به هنگام تخریب ساختمان نظارت مستقیم بر کار داشته باشند.