به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، رقابتهای شنا سی امین دوره بازیهای المپیک در سالن "آکواتیس" دهکده المپیک پارک در شرایطی روزهای پایانی خود را سپری می کند که این سالن از زیبایی برخوردار است و دارای دو استخر برای مسابقات شیرجه و مسابقات شنا است.

در ضلع شمالی این سالن هشت دایو قرار دارد که سه دایو آن فنری است و پنج دایو دیگر ثابت است. در ضلع جنوبی سالن نیز استخر شنا قرار دارد که ۹ خط شنا دارد و سکوی تماشاگران مسلط به هر دو استخر است. نکته جالب این سالن جایگاه ویژه خبرنگاران است که از نظر مساحت حتی بزرگتر از جایگاه خبرنگاران است.

جایگاه خبرنگاران در این سالن در بالاترین سطح قرار دارد و به سه بخش جایگاه خبرنگاران رادیو، خبرنگاران تلویزیون و خبرنگاران رسانه های مکتوب و الکترونیکی تقسیم می شود. ورود به این جایگاه برای خبرنگاران با کارت ویژه بعلاوه بلیت مسابقات امکان پذیر است.

مسابقات شنا در بخش مردان بامداد روز جمعه به وقت تهران در شرایطی در این سالن برگزار خواهد شد که مایکل فلپس در فینال ۲۰۰ متر به رقابت با دیگر شناگران خواهد پرداخت تا در صورت رسیدن به مدال طلا، تعداد مدال هایش را به ۲۰ مدال در تاریخ المپیک ارتقا دهد.

در فاصله دو ساعت تا شروع این دیدار بخش عمده ای از صندی های سالن پر شده و خبرنگاران و عکاسان پرتعدادی نیز با حضور در سالن برای شروع مسابقه این ورزشکار امریکایی لحظه شماری می کنند.