بیانیه دانشجویان دانشگاه‌های شیراز



بسم الله الرحمن الرحیم
خط اصیل روحانیت در تاریخ شیعه چنان نورانی بوده و هست که همواره بر دو گروه موثر واقع گردیده است. انسان‌هایی که درد دین داشته و بر اسلام ناب محمدی(س) پای می‌فشردند. در پی بهره‌جویی از چنان نور عظیمی بوده و هستند. از سویی نیز این درخشندگی، باعثکوری چشم دشمنان اسلام و منافقین کوردلی شده است که در بطن جامعه رخنه کرده‌اند.

یکی از مصادیق این خط اصیل در عصر حاضر، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی می‌باشند که از ابتدای نهضت امام خمینی(ره) در مبارزه، از جمله قیام بزرگ مردم قم در ۱۹ دی ماه، حضور جدی داشته‌اند و در زمان فعلی نیز چنان قرص و استوار در فتنه بعد از انتخابات روشنگری نمودند که به حق باید ایشان را " مرجع بسیجی " نامید.

وجود پر برکت حضرت آیت‌الله نوری همدانی در این زمان حقیقتا الگویی مناسب برای روحانیت معظم می‌باشند و بر خلاف عده‌ای که مطرح می‌کنند ورود به مسائل سیاسی دون شأن مراجع است نمونه واقعی یک عالم دینی را به مردم نشان داده‌اند. همان طور که امام خمینی درباره روحانیت اصیل و روحانی نماهای بی‌بصیرت از سوز دل فرمودند: " علمای دین باور در همین حوزه‌ها تربیت شدند و صفوف خویش را از دیگران جداکردند. قیام بزرگ اسلامی‌مان نشات گرفته از همین بارقه است. البته هنوز حوزه‌ها به هر دو تفکر آمیخته‌اند و باید مراقب بود که تفکر جدایی دین از سیاست از لایه‌های تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند و یکی از مسائلی که باید برای طلاب جوان ترسیم شود، همین قضیه است که چگونه در دوران وانفسای نفوذ مقدسین نافهم وساده لوحان بیسواد، عده ای کمر همت بسته‌اند و برای نجات اسلام و حوزه و روحانیت از جان و آبرو سرمایه گذاشته اند.

دیروز مقدس نماهای بیشعور می‌گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز می‌گویند مسئولین نظام کمونیست شده‌اند! تا دیروز مشروب فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان - ارواحنافداه - را مفید و راهگشا می‌دانستند، امروز از اینکه در گوشه ای خلاف شرعی که هرگزخواست مسئولین نیست رخ می دهد، فریاد " وا اسلاما " سر می‌دهند! "

کوردلان اما طبق سنت تاریخی خود در تخریب شخصیت‌های شاخص اسلامی می‌کوشند و با شایعه پراکنی‌های گسترده و حربه‌های دیگر از جمله آسیب‌های فیزیکی، این خط اصیل را کم نور سازند. اینان باید بدانند که کور خوانده اند چه این که با این اعمال گستاخانه، خط نورانی روحانیت اصیل، منورتر از قبل خواهد شد. همان طور که معمار کبیر انقلاب فرمودند: " استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزه ها مایوس شد، دو راه برای ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر "، در جای دیگر بی اثر بودن راه ارعاب و زور را این چنین تصریح می کنند که: " علما و روحانیت متعهد سینه را برای مقابله با هرتیر زهرآگینی که به طرف اسلام شلیک می شد آماده نمودند و به مسلخ عشق آمدند. "

کوردلان چندی قبل به بیت حضرت آیت‌الله نوری همدانی جسارت نمودند و با حمله فیزیکی گستاخانه، خشم و کینه تاریخی خود از خط روحانیت اصیل را که این بار ایشان یکی از مصادیقش است، نشان دادند.

ما دانشجویان دانشگاه‌های شیراز برای ایشان که در کنار مقام عظمای ولایت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در صف اول مبارزه بوده و هستند طلب طول عمر با عزت نموده و ضمن محکوم کردن چنین رفتار گستاخانه‌ای، خواهان شناسایی و دستگیری و محاکمه قضایی این کوردلان و نهادهای دستور دهنده به آنان هستیم چراکه چنین رفتار گستاخانه‌ای به هیچ وجه از سوی این جماعت فتنه‌گر قابل تحمل نیست.

این بیانیه از سوی تشکل‌های دانشجویی ذیل صادر شده است:
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز - انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز - جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز - ستاد یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه شیراز - بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز - بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز - بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز - بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز - بسیج دانشجویی آموزشکده باهنر
منبع: فارس