قلعه نویی: به تیم ملی بازیکن نمی‌دهیم

افكار نيوز - قلعه نويى: دندان پوسيده استقلال ستاره ما شد !

امیر قلعه نویى سرمربى سپاهان گفت: اگر مسئولان فدراسیون فوتبال و تیم ملى برخلاف قوانین فیفا عمل کنند به تیم ملى بازیکن نمى دهیم.
ابرار: وى درباره دیدار مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: هر ۲ تیم با توجه به گرمى هوا بازى زیبا و قابل قبولى به نمایش گذاشتند و موقعیت هاى زیادى روى دروازه هم خلق کردند. در مجموع بازى بار فنى بالایى داشت. او ادامه داد: تمام بازیکنان وظایف تاکتیکى خود را به خوبى انجام دادند، اما هافبک هاى ما آن طور که باید مهاجمان را به خوبى تغذیه نکردند. فولاد خوزستان با توجه به برد هفته قبل در ورزشگاه آزادى مقابل استقلال تهران با روحیه اى بالا مقابل ما ظاهر شد، اما بازیکنان ما با دوندگى وظایف خود را به خوبى انجام دادند.

به گزارش افکار به نقل از تابناک، قلعه نویى در پاسخ به این سوال که چه برنامه اى براى حضور بازیکنانش در تیم ملى فوتبال دارد، به فارس گفت: نامه اى به منظور حضور بازیکنان مان در تیم ملى به فدراسیون تهیه کردیم تا بر اساس قوانین با تیم ما برخورد کنند. قانون تصریح مى کند زمانى که بازیکن از اردوى تیم ملى بازگشت، ۴۸ ساعت بعد باید براى تیمى که وى در آن بازى مى کند مسابقه گذاشته شود. از کسانى که این برنامه را ریخته اند سوال مى کنم که آیا این موضوع رعایت مى شود؟ تیم ملى چهارشنبه ۲۰ مرداد در ارمنستان بازى دارد و بازیکنان پنجشنبه به ایران بازمى گردند آن وقت براى ما در تاریخ ۲۲ مرداد بازى گذاشته اند.

وى ادامه داد: زمانى که از دوستان حاضر در کمیته فنى تیم هاى ملى در این زمینه سوال مى شود تنها سکوت مى کنند. تمام این دوستان خودشان بازیکن و مربى بوده اند و مى دانند هیچ جاى دنیا بازیکن فوتبال را ابتداى فصل به اردو نمى برند.
قلعه نویى با اشاره به صحبت هاى ترابیان رئیس کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: ترابیان خودش در مصاحبه اى به این مورد که هیچ کدام از تیم هاى ملى در سطح دنیا در زمان اردوى اتریش تیم ملى اردو نداشته اند اذعان کرد. این نشان مى دهد که برنامه ریزى ما اشتباه بوده و حرف ما هم همین است. چرا در زمانى که هیچ کدام از تیم هاى ملى در اردو نیستند، تیم ملى ما به اردو مى رود. این اردو چه لزومى دارد؟
سرمربى پیشین تیم ملى یادآور شد: در کمیته فنى کسانى حضور دارند که به جاى انتقاد تنها برنامه هاى فدراسیون را تأیید مى کنند. هر کدام از مربیانى که در کمیته تیم هاى ملى حاضر مى شوند به دلایل مختلف از آن کناره گرفته اند. از فریدون معینى که سرپرست کمیته تیم هاى ملى است سوال مى کنم که آیا با این شرایط حاضر بود خودش بازیکنانش را به تیم ملى بدهد؟ برنامه ریزى فدراسیون فوتبال براى بازى هاى تدارکاتى اشتباه است و عباس ترابیان خودش نیز به این موضوع که هیچ کدام از تیم هاى ملى در زمان اردوى ایران در اتریش، اردو نداشته اند اذعان کرده است.

قلعه نویى اضافه کرد: نامه اى در مورد مشکلات برنامه ریزى فدراسیون فوتبال به آنها ارائه داده ایم اما آنها منکر آن شده اند. در صورت لزوم شماره این نامه را در اختیار رسانه ها قرار مى دهیم تا همه از آن مطلع شوند. تیم ما در آستانه هماهنگ شدن است که دوباره باید بازیکنان مان را به تیم ملى تحویل دهیم.

وى افزود: از باشگاه درخواست کردم مطابق قوانین بین المللى بازیکنان را در اختیار تیم ملى قرار دهد و ۴۸ ساعت بعد از بازگشت بازیکنان ملى پوش ما براى سپاهان در لیگ مسابقه گذاشته شود. ما نمى گوییم به تیم ملى بازیکن نمى دهیم، اما به این موضوع که اصل کار اشتباه است، اعتراض داریم. زمانى که بازیکن ما به ایران بازگشت باید حداقل ۴۸ ساعت بعد از آن براى تیمش بازى گذاشته شود.
قلعه نویى در پاسخ به این سوال که آیا در نامه اى که به فدراسیون داده شده راهکارى هم ارائه داده شده است عنوان کرد: بله، در این زمینه تمام نظرات خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده ایم. تمام کشورهاى آسیایى حاضر در جام ملت ها با همین مشکلات مواجه هستند، آیا آنها با همین روش با این مشکلات برخورد مى کنند؟ آیا مسئولان فدراسیون فوتبال متوجه این موضوع نیستند که بازیکنى که پس از ۲ پرواز طولانى به تیم باشگاهى اش برمى گردد بازى در کمتر از ۴۸ ساعت به وى آسیب مى زند؟
این مربى ادامه داد: چطور این بازیکن مى تواند ظرف کمتر از ۲۴ ساعت دوباره بازى کند؟ اگر این روش ادامه پیدا کند شاید ما هم دیگر با تیم ملى همکارى نکنیم. در این زمینه به صورت تلفنى با رئیس فدراسیون هم صحبت کردم، اما وى پاسخ مشخصى نداد.

وى گفت: اینکه بازیکنان در اختیار تیم ملى قرار داده شوند به عهده باشگاه است اما تمام نظرات خودم را در این زمینه به مسئولان سپاهان گفتم. به عنوان مسئول کادر فنى سپاهان موافق حضور بازیکنان در تیم ملى هستم، اما مطابق قانون، بازیکنان باید بعد از تحویل به باشگاه ها ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد در تیم خود بازى کنند.
قلعه نویى در پایان در مورد تکلیف بنگر براى ادامه حضور در سپاهان عنوان کرد: این بازیکن را به کمیته انضباطى باشگاه سپردم تا در این رابطه تصمیم گیرى کنند.

/ب.