دوچرخه سواران در تدارک ازدواج!
سرویس ورزشی افکارنیوز

- پانزدهمین روز پس از افتتاحیه رسمی آغاز به کار المپیک لندن با حاشیه های جالبی همراه بود؛

* پس از آن‌که بهداد سلیمی با بلند کردن دو وزنه قهرمان مسابقات المپیک شد، سایت المپیک با انتشار کاریکاتوری از بهداد سلیمی، نشان داد که وی چقدر وزنه ها را راحت بلند کرده است!

* دوچرخه سوارانی که در تدارک ازدواج اند. جیسون کنی و لاورا تروت که در رقابت های المپیک لندن موفق به کسب مدال طلا در رشته دوچرخه سواری شدند، در حاشیه مسابقات روز گذشته در کنار یکدیگر حضور یافتند.
این مساله باعثکنجکاوی خبرنگاران حاضر در محل شد و متوجه شدند این دو قهرمان طلایی، در تدارک ازدواج هستند.
این اتفاق در حالی است که که دوچرخه‌سوار زن انگلیسی بزرگتر از همسر ۲۱ ساله‌اش است.

* کارگران بخش نظافت متروی لندن به بهانه المپیک دست به اعتصاب زدند. این عده از کارگران از روز گذشته وارد اعتصاب شدند. آنها نسبت به افزایش کار در زمان برگزاری مسابقات المپیک و ثابت ماندن دستمزد خود اعتراض دارند.
این عده در روزهای ابتدایی برگزاری مسابقات نیز اعتراضی مشابه داشتند که بی‌نتیجه ماند.

* کمیته المپیک بلژیک دوچرخه سوارش را به دلیل ایجاد خدشه به اعتبار ورزش این کشور به بروکسل بازگرداند.
مقام های ورزشی بلژیک پس از آنکه تصاویر متعدد ژیس فان هوکه را به دلیل صرف الکل، در حالت نامتعادل و هنگام خروج از تاکسی پس از ساعت‌ها شب زنده داری در کلوپی شبانه در لندن دیدند، تصمیم گرفتند وی را از کاروان اخراج کنند.

* در روزهای اخیر رسانه های آمریکا به انتقاد از نتایج ضعیف مردان این کشور در رقابت های لندن ۲۰۱۲ پرداخته‌اند. یک بوکسور زن ۱۷ ساله از این فرصت استفاده کرد و پس از قهرمانی در رقابت‌ها، لحنی کنایه آمیزی به خود گرفت و گفت: خوشحالم از این که در قحطی مدال توسط مردان بوکس آمریکا، به عنوان یک بانوی بوکسور کشورم افتخارآفرین شدم.
انتشار این اظهارات در رسانه‌‌های آمریکا با حمایت علاقمندان مواجه شد اما برخی از قهرمانان بوکس سابق این کشور و نیز اعضای تیم اعزامی به المپیک از این لحن قهرمان طلایی زن وطن‌شان انتقاد کردند.

* اختلال در رقابت‌های دوومیدانی به خاطر حشرات! در اثر وزش باد برخی حشرات مزاحم که از نظر پزشکی بی‌ضرر تشخیص داده شدند، در فضای محل انجام مسابقات دوومیدانی به پرواز درآمدند.
همین امر باعثشد مدیران برگزاری مسابقات از کارگران بخواهند فضای زمین مسابقات را از این گونه حشرات پاک کنند.
وقوع این وضعیت باعثاختلال در پیکارها شد، ضمن اینکه این اتفاق باعثناراحتی تماشاگران حاضر در محل نیز شد.

* طرح ترافیک جاده‌ای مرکز انگلیس اعلام کرد جرایم تخلف رانندگان در خیابان‌های لندن برای استفاده از محدوده مربوط به رفت و آمد خودرو‌های مخصوص کمیته برگزاری مسابقات، ‌ ۳۱۲ هزار پوند شده است.
این رقم مربوط به تخلف بیش از ۲ هزار راننده در روزهای سپری شده پیکارهای لندن است.

* اتریش در المپیک لندن دست خالی مانده است. وزیر ورزش اتریش به دنبال ناکامی این کشور در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، وعده خانه تکانی بزرگی را در حمایت از ورزشکاران المپیکی داده است.
اتریش ۷۰ ورزشکار را در ۲۱ رشته ورزشی به بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن اعزام کرده است اما برای نخستین بار از المپیک ۱۹۶۴ توکیو تاکنون حتی یک مدال هم نگرفته است.

* مانتئو میچل مسافت ۲۰۰ متر پایانی این مسابقه را با پای شکسته دوید. وی به خبرنگاران گفت نیمی از مسافتی که بر عهده‌اش بود را با پای شکسته طی کرده است.
میچل مسافت مربوط به خود را در مدت یک دقیقه و ۴۱ ثانیه ثانیه طی کرد. با این زمان، او به تیم کشورش کمک کرد تا در رقابت با تیم باهاماس به برتری برسد. دقایقی پس از آنکه این مسابقه به اتمام رسید، پزشکان حاضر در محل پای مصدوم این دونده را مورد معاینه قرار دادند و خبر شکستگی استخوان پشت پای او را تایید کردند.

* دونده زن لبنانی به خاطر نپوشیدن لباس ورزشی رسمی این کشور از کاروان اخراج شد.
خبرهای منتشر شده از لندن حاکی از این است که گرتا به محض ورود به دهکده المپیک با یک مربی مرد ایرلندی آشنا می شود و او لباس ایرلند را به این دونده لبنانی می دهد و او هم آن را می پوشد.
وقتی انطوان شارتیه رئیس کمیته ملی المپیک لبنان از این قضیه خبردار می شود خواهان اخراج فوری این دونده می شود اما اعضای کاروان از وی می خواهند که حداقل تا پایان مسابقه به او فرصت دهد و او به ناچار موافقت می کند اما بلافاصله بعد از ناکامی گرتا در مرحله مقدماتی او را به بیروت می فرستد.

* وعده به بازیکنان کره: با غلبه بر ژاپن، معافیت سربازی دریافت میکنید! در شرایطی که دیدار ردهبندی فوتبال مردان امروز در ورزشگاه میلینیوم انجام میشود، کرهایها برای بالا بردن روحیه و عزم پیروزی ستارههای جوان خود جوایز ویژهای در نظر گرفتهاند.