به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، با توجه به سپری شدن دوران محکومیت ۵ ساله شهرزاد میر قلی خان و آزادی وی از زندان آمریکا و ورود وی به مسقط پایتخت کشور عمان ، حسین نوش آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان گفت: متاسفانه خانم میر قلی خان ۵ سال قبل بنابر اتهامات واهی و بی اساس توسط دولت و مقامات قضایی آمریکا زندانی می شود و در بدترین شرایط تحت بازجویی و شکنجه های روحی قرار می گیرد.

نوش آبادی افزود: دولت آمریکا در خصوص آزادی میرقلی خان هیچ منتی بر جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان نمی تواند داشته باشد زیرا وی مدت محکومیت غیر قانونی خود را تا روز آخر در زندان بسر بردند و با اتمام دوران محکومیت از زندان و کشور آمریکا خارج شد و با توجه به اینکه مقامات عمانی پیگیر انتقال وی از آمریکا به ایران هستند، در حال حاضر به عمان آمده و انشاا.. طی چند روز آینده به کشور عزیزمان ایران اسلامی وارد خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در رابطه با برخوردهای نامناسب و ضد حقوق بشری دولت و مقامات قضایی آمریکا گفت: تقاضای غرامت و شکایت به مراجع حقوقی و قضایی بین المللی و نهادهای حقوق بشری و اعاده حقوق تضیع شده یک شهروند بی گناه ایرانی حق دولت و خانم شهرزاد میر قلی خان است.

نوش آبادی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در مسائل انسان دوستانه و حقوق بشری با یکدیگر همکاری دارند و در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی با یکدیگر مشورت و رایزنی می کنند و موضوع خانم میر قلی خان یکی از موضوعاتی بوده است که جمهوری اسلامی ایران از نقش میانجیگری دولت عمان و کمک های این کشور استفاده کرده ولی دولت آمریکا برای کاهش دوران محکومیت و یا عفو و آزادی خانم میر قلی خان هیچگونه اقدامی انجام نداده است.

نوش آبادی افزود : امیدواریم هرچه زودتر نسبت به آزادی دو نفر از شهروندان بی گناه ایرانی بنام آقایان عطاردی و تاجیک که در آمریکا و انگلیس محبوس هستند و همچنین دیگر زندانیان بی گناه ایرانی ، دولت آمریکا و انگلیس اقدامات لازم را انجام دهند.