به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "یورگن السیسر" سردبیر مجله آلمانی "کامپکت" در پاسخ به سئوالی در خصوص جنگ در سوریه گفت: این تلاشها فقط برای کشیدن ما به این جنگ نیست، بلکه به ما در اینباره دروغ گفته شده است.

وی افزود: بزرگترین دروغ درباره مسائل انسانی در سوریه مطرح شده است.. به ویژه هنگامی که از اجساد کودکان استفاده می شود.

السیسر خاطرنشان کرد: هنگامی که می خواهند افکار عمومی را برای یک جنگ آماده کنند، تصاویر کودکان و نوزادان کشته شده را نشان می دهند، امری که در سوریه شاهد آن هستیم.

السیسر ادامه داد: پس از این مرحله اینگونه وانمود می شود که اردوگاه های نسل کشی مانند " آشویتس " ایجاد شده است.. ولی اکنون ما در مرحله کودکان و نوزادان کشته شده قرار داریم.

این پژوهشگر آلمانی خاطرنشان کرد: این داستان در جنگ عراق در سال ۱۹۹۱ اتفاق افتاد، به صورتی که ادعا شد در کویت اشغالی سربازان عراقی بخش نوزادان در بیمارستانها را تخریب کرده و دست به سرقت زده اند؛ آنها چنین دروغ هایی را منتشر کردند و پس از آن افکار عمومی برای جنگ برانگیخته و آماده شد.

السیسر تأکید کرد: اکنون دوباره چنین سناریویی در سوریه دنبال می شود.

السیسر اظهار داشت: در اواخر ماه مه در " الحوله " ۱۰۸ شهروند به قتل رسیدند، و این امر موجب اخراج سفرای سوریه از همه کشورهای غربی شد؛ این امر به معنای آن است که حتی قبل از آنکه خون اجساد خشک شود، دولت سوریه مسئول قتل حوله شناخته شد!.

السیسر تأکید کرد: پس از این داستان، اظهار همدردی ها آغاز و برنامه های تلویزیونی بسیاری به این موضوع اختصاص داده شد، و این ادعا مطرح شد که " چند کودک باید قبل از حمله به اسد کشته شوند ".

السیسر اظهار داشت: بدون شک این یک جنایت بود، ولی همانطور که تحقیقات میدانی نشان می دهد، عاملان این جنایت عناصر نزدیک به دولت سوریه نبودند؛ بلکه ۹۹ درصد جنایتکاران، مخالفانی هستند که خود را انقلابیون می نامند.. یعنی همان کسانی که عربستان سعودی و دیگر رژیم های سنی ثروتمند از آنها حمایت می کنند.

السیسر خاطرنشان کرد: یک خبرنگار آلمانی از روزنامه " واتس " در محل حادثه دست به تحقیقات زد؛ اطلاعاتی که این خبرنگار در حوله جمع آوری کرد همگی این موضوع را نشان می دهد که همه قربانیان شیعه یا علوی بودند؛ به این معنا که همه آنها کسانی بودند که از نظام اسد حمایت می کنند.. به همین دلیل احمقانه است که فکر کنیم عناصر وابسته به بشار اسد دست به قتل مردم و کودکان زده اند.

السیسر ادامه داد: در اینجا باید به اظهارات کودکان نجات یافته از این جنایت نیز توجه کرد، آنها جنایتکاران را به گونه ای توصیف کرده اند که بیشتر به نظر می آید از عناصر القاعده باشند، یا به عبارت دیگر آنها وابسته به جریان سلفی وهابی و حامیان رژیم سعودی و غرب هستند.

السیسره خاطرنشان کرد: همه این اقدامات به این دلیل صورت می گیرد که دنیا را مجبور کنند حمله به سوریه را بپذیرد؛ این همان دمکراسی است که ما شاهد آن هستیم.

السیسره در ادامه گفت: مخالفان داخل سوریه، افرادی مسالمت جو هستند، که اخیرا نیز وارد حکومت شده اند؛ این امر به معنای آن است که حزب حاکم کنونی سوریه به ریاست اسد به نوعی صحنه را برای این مخالفان باز کرده است.

وی با اشاره به نقض حریم هوایی سوریه از سوی یک جنگنده ترکیه ای و سرنگون شدن آن داخل خاک سوریه، گفت: پس از این حادثه اردوغان فقط به گفتن این مسأله اکتفا کرد که " چگونه چنین اقدامی را انجام دادید و چگونه به سرعت فرمان آتش می دهید و باید قبل از آن به ما هشدار می دادید!، و عبور هواپیماهای سریع از خط مرزی همواره اتفاق می افتد ".

السیسره خاطرنشان کرد: اما پس از این مشخص شد که این هواپیما قبل از سرنگونی سرعت چندانی نداشت؛ بلکه با سرعت بسیار کم و در ارتفاع بسیار پایین پرواز می کرد. این امر نشان می دهد که هواپیمای ترک در یک مأموریت جاسوسی و یا تحریک آمیز قرار داشت.

السیسره گفت: آن هواپیما با موشک سرنگون نشد، بلکه سرنگونی این هواپیما به وسیله یک ضد هوایی عادی که معمولا در سواحل و علیه هواپیماهایی که سرعت پایین دارند استفاده می شود، صورت گرفت.

السیسره خاطرنشان کرد: هرگاه یکی از اعضای ناتو گرفتار درگیری های مرزی شود، می تواند از کل اعضای ناتو برای شرکت ر این درگیری کمک بخواهد، ولی ترکیه این بار نتوانست موفق شود؛ زیرا اردوغان نتوانست در جلسات مشورتی ناتو حمایت اکثر اعضا را برای فعال سازی بند دفاع مشترک، و حمله به سوریه جلب کند.. البته ممکن است که دوباره برای این امر تلاش کند و این بار تصاویری از کودکان کشته شده را مانند حوله به نمایش بگذارد.

السیسره گفت: دروغ پردازی های رسانه ای برای کشاندن ما به جنگ (ضد سوریه) همچنان ادامه خواهد یافت، و البته الحوله تا کنون بزرگترین دروغ بوده است.