به گزارش افکارنیوز به نقل از شرق،شكايت عليه اين متهم كه رضا نام دارد روز ۱۷ خرداد در پليس آگاهي مشهد به ثبت رسيد و دختري جوان به نام مهناز به كارآگاهان گفت: چندي قبل به طور اتفاقي با رضا آشنا شدم و او با من طرح دوستي ريخت و با بيان اينكه به من علاقهمند شده است پيشنهاد ازدواج را مطرح كرد. همين كار باعث شد اعتمادم نسبت به وي جلب شود. او جوان موقري به نظر ميرسيد و من نيز در اين مدت به او علاقه پيدا كرده و به ازدواج با او مايل بودم. رابطه ما روز به روز صميمانهتر ميشد تا اينكه وي مرا به خانهاش دعوت و در آنجا با من رابطه برقرار كرد. چون قرار بود با هم ازدواج كنيم من مشكلي با اين موضوع نداشتم اما بعد از آن اتفاق رفتار رضا با من تغيير كرد و او چند روز بعد گفت از رابطهاش با من فيلمبرداري كرده است و اگر به خواستههايش تن ندهم فيلم را منتشر ميكند و آبرويم را ميبرد. تازه آن زمان بود كه متوجه شدم فريب خوردهام.

مهناز در ادامه اظهاراتش گفت: «من که آبروی خودم را درخطر می‌دیدم هیچ راه چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر رضا نداشتم و به ناچار به او پنج‌‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان باج دادم. رضا همچنین گوشی موبایلم را نیز از من گرفت. در حالی‌که فکر می‌کردم ماجرا تمام شده است چندی بعد رضا به من تلفن زد و خواسته تازه‌ای را مطرح کرد. او گفت قصد دارد از دختر دیگری خواستگاری کند اما به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد و من باید خودم را به‌عنوان خواهر او معرفی و برای رسیدن به هدفش کمک کنم. در حالی‌که می‌دانستم چه سرنوشت شومی در انتظار آن دختر است باز هم از روی ناچاری با رضا همکاری و به عنوان خواهر وی از طعمه جدیدش خواستگاری کردم اما دیگر نتوانستم این شرایط را تحمل کنم چون احتمال می‌دادم او بار دیگر خواسته تازه‌ای را مطرح کند و من همین‌طور مجبور به باج دادن به وی باشم. برای همین تصمیم گرفتم علیه او شکایت کنم.»

ماموران بعد از تشکیل پرونده با توجه به اطلاعاتی که دختر جوان در اختیار آنان قرار داد تلاش خود را برای ردیابی رضا آغاز کردند و چند روز پیش او را در منطقه «طرقبه» به دام انداختند و از خانه‌اش گوشی تلفن همراه مهناز را کشف کردند. رضا بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت. او به خواستگاری از مهناز و اغفال او اقرار کرد و گفت همین نقشه را در مورد چند دختر دیگر نیز اجرا کرده است.

رضا در اعترافاتش گفت: «همسرم به من خیانت و با مرد دیگری رابطه برقرار کرد. من زنم را خیلی دوست داشتم و وقتی این موضوع را فهمیدم ضربه روحی بزرگی خوردم. به ناچار از همسرم جدا شدم و بعد از آن تصمیم گرفتم از زنان انتقام بگیرم. برای همین با آنها طرح دوستی می‌ریختم و بعد از فریب دادن طعمه‌هایم با آنها رابطه برقرار و از آنان اخاذی می‌کردم.»

کارآگاهان تاکنون شماره تلفن ۳۰ دختر جوان را از بین مدارک رضا پیدا کرده‌اند و با توجه به سرنخ‌های موجود احتمال می‌دهند این افراد قربانیان رضا باشند که از ترس آبروی خود از طرح شکایت صرف‌نظر کرده‌اند.

بنا بر اين گزارش تحقيقات از متهم همچنان ادامه دارد.