به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در آخرین دیدار رسمی خود با مقامات بغداد امروز با "خضیر خزاعی" معاون رئیس جمهور عراق دیدار و در خصوص تحولات عراق و منطقه گفتوگو کرد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر مسلمانان در دهه‌های اخیر و تلاش گسترده دشمنان برای جلوگیری از هم افزایی ظرفیت کشورهای اسلامی بویژه پس از تشدید روند بیداری اسلامی، بر لزوم هوشیاری مضاعف برای بهره برداری مناسب از فرصتهای جدید تأکید کرد.

در این دیدار طرفین با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایران و عراق و با اشاره به ریاست عراق بر اتحادیه عرب و ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد بر لزوم گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف تأکید کردند.

خضیر خزاعی معاون رئیس جمهور عراق همچنین مسأله سوریه را یک توطئه از پیش طراحی شده برای دامن زدن به اختلافات قومی - مذهبی و طائفی عنوان و اظهار داشت: در طراحی انجام شده، این دسیسه منحصر در سوریه نیست و چنانچه نخبگان جهان اسلام هوشمندانه و به هنگام وارد عمل نشوند، ممکن است ناامنی سراسر منطقه را فراگیرد.

جلیلی پس از این دیدار بغداد را ترک کرد و پس از سفری کوتاه به کربلا و نجف عازم تهران خواهد شد.