به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، اخیرا در عربستان و کشورهای عربی منطقه خلیج فارس نسخه هایی از قرآن منتشر شده که برای جلب توجه کودکان و نوجوانان، برگه های این نسخه ها رنگی و معطر هستند.

این درحالی است که علما و مفتیان وهابی سعودی انتشار این نسخه های رنگی قرآن را " بدعت " دانسته اند.

در همین راستا " محمد العریفی " از مبلغان معروف سعودی گفت: " نسخه هایی رنگی و عجیب از قرآن منتشر شده است.. در این نسخه ها اسامی خداوند، پیامبران، شهرها و هر جزء رنگی شده است.. در خواست می کنم که از بازی با قرآن ما دست بکشید ".

" شیخ محمد بن غثیثالغیث" نیز انتشار این نسخه ها را برخلاف شرع دانست.

" شیخ عبدالرحمن البراک " معروف ترین چهره علمای افراطی سعودی علاوه بر درخواست تحریم، خواستار سوزاندن نسخه های رنگی قرآن شد.

البراک گفت: " این اقدام حرام است زیرا حروف و کلمات کتاب خداوند مانند دیوار و لباس آراسته می شود.. توصیه می کنم که هرکس نسخه ای از این قرآن را دارد، آن را بسوزاند ".

البراک پیش از این نیز در فتوایی جنجالی، خواستار تخریب کعبه و ساخت دوباره آن شده بود تا از اختلاط بین زن و مرد جلوگیری شود.. از دیگر فتواهای مشهور وی تحریم شرکت زنان در انتخابات است؛ البراک گفته که شرکت زنان در انتخابات تقلید از کفار است.

وی همچنین برای زنانی که رانندگی می کنند آرزوی مرگ کرده است.

از سوی دیگر، " محمد امین بن خطری " مدیرکل وزارت امور اسلامی و اوقاف و دعوت و ارشاد مدینه در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: مقادیر بسیاری از این نسخه ها به دست آمده، که از طریق مؤسسه چاپ قرآن ملک فهد نابود می شوند.

بن خطری افزود: به همه ناظران و امامان جماعت و مسئولان به صراحت ابلاغ شده که فقط نسخه های چاپ شده مؤسسه ملک فهد را قبول کنند، و هیچ نسخه دیگر را نپذیرند.