به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، پاسخ سفارت ایران در آنکارا به مقاله روزنامه ملیت درخصوص گزارش خبری ادعای لغو روادید و ندادن ارز به گردشگران ایرانی عازم ترکیه به این شرح است:

آقای تایفون دوچی اوغلو

مدیر مسئول محترم روزنامه ملیت

احتراماً در روزنامه ملیت مورخ ۲۰۱۲.۸. ۹ خبری با عنوان: ایران ویزا می خواهد، به چاپ رسیده است که در آن اطلاعات غلطی ارائه شده که باعثتشویش اذهان عمومی است که قویا تکذیب می شود.

نوشته مذکور نشان می‌دهد که روزنامه نگار محترم آن روزنامه حتی از اخبار داخلی و بیانات مقامات وزارت خارجه ترکیه نیز بی اطلاع می باشد. مناسب بود قبل از چاپ اخبار غلط با سفارت ایران یا وزارت خارجه ترکیه تماس حاصل می شد و از مراجع ذیر اطلاعات صحیح اخذ و سپس اقدام به تهیه گزارش خبری می شد.

تعلیق رژیم لغو روادید برای مدت سه هفته همانگونه که قبلا توسط مقامات دو کشور مکررا بیان شده صرفا بدلیل برگزاری اجلاس مهم سران کشورهای عدم تعهد در تهران می باشد که بعداز سازمان ملل مهمترین و بزرگترین نهاد بین المللی در دنیا می باشد و محدود به کشور ترکیه نبوده و کلیه کشورهایی که ایران با آنها لغو روادید دارد را شامل می گردد.

در خصوص ارز مسافرتی نیز تصریح می شود که این امر در راستای سیاست جدید بانک مرکزی ایران اتخاذ شده که براساس آن دادن ارز مسافرتی برای کلیه گردشگران ایرانی که عازم خارج از کشور می باشند ممنوع شده است. این سیاست نیز یک سیاست کلی از سوی بانک مرکزی بوده و محدود به کشور ترکیه نمی شود. بگزارش بانک مرکزی با اعمال سیاست جدید سالانه ۵ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی صورت می گیرد.

از آن روزنامه وزین این انتظار وجود دارد که در انتشار مطالب با دقت نظر بیشتری رفتار نموده و از چاپ مطالب بی اساس که به جز ایجاد جو بدبینی هیچ فایده ای نداشته و اعتبار آن روزنامه را مورد تردید قرار میدهد پرهیز نماید.