ربایش تیم خبری شبکه الاخباریه سوریه + عکس

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، ساعاتی پس از آنکه وزیر رسانههای سوریه در ادامه مقابله با هجمههای تبلیغاتی علیه سوریه، از عزم این وزارت برای راهاندازی شبکه جدید در این کشور خبر داد، شبکه الاخباریه سوریه شب گذشته اعلام کرد که ارتباطش را با گروه خبری خود که شامل چهار عضو این شبکه است، در منطقه التل در ریف دمشق از دست داده است.

شبکه خبری مذکور مسئولیت ربایش این افراد را بر عهده گروه‌های مسلح و کشورهای حامی این گروهک‌ها دانست و اعلام کرد که این کشورها مسئول سلامت تیم خبری مذکور هستند.

این شبکه با ارسال پیامی خطاب به رسانه‌ها و اتحادیه‌های خبری و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی خبری خواستار موضع گیری آنان در این خصوص و کمک به آزادی این گروه شد.


چندی پیش نیز ساختمان شبکه الاخباریه هدف حمله گروهکی مسلح قرار گرفت و دست کم سه نفر از خبرنگاران و عوامل ساختمان مذکور در آن کشته شدند.

خبرگزاری سانا به نقل از عماد ساره مدیر شبکه الاخباریه اعلام کرد که گروهک‌های مسلح اقدام به ربایش اعضای خبری این شبکه کرده‌اند و تعداد افراد ربوده شده چهار نفر است که عصر روز جمعه(۱۰ آگوست / ۲۰ مرداد) در منطقه التل ریف دمشق ربوده شده‌اند.

یارا صالح، خبرنگار و عبود طبره تصویربردار و حاتم ابو یحیی دستیار تصویربردار و حسام عماد راننده شبکه تلویزیونی الاخباریه چهار نفری هستند که ربوده شدند.

اخیرا نیز افراد تروریست یک بمب صوتی در ساختمان رادیو و تلویزیون سوریه منفجر کردند که به جراحت سه نفر منجر شد.

اخیرا نیز حمله بیش از ۱۰۰۰ تروریست مسلح در حلب به ساختمان رادیو و تلویزیون سوریه در این شهر نیز با مقابله قاطعانه ارتش ناکام مانده بود.