به گزارش افکارنیوز، ايسنا به نقل از خبرگزاري براثا عراق نوشت: يكي از نزديكان خاندان حاكم در عربستان از مشكلات روحي و جسمي بندر بن سلطان، رئيس جديد سازمان اطلاعات اين كشور پرده برداشت.

منبع مذکور اعلام کرد: ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در انتخاب بندر بن سلطان به عنوان رئیس سازمان اطلاعات دست داشته و بندر بن سلطان از ترس جان خود تاکنون حتی یک نشست هم با رهبران سازمان اطلاعات برگزار نکرده است.

وی در ادامه افزود: بندر بن سلطان در حالت افسردگی، نگرانی و ترس از عوامل ناشناخته به سر می‌برد و نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند و تاکنون نتوانسته که در نشستی با اعضای عالی رتبه سازمان اطلاعات یابد و همچنین نتوانسته با گروه‌های دیگر مانند اعضای وزارت کشور و دفاع ارتباط برقرار کند.

منبع مذکور اظهار کرد: از زمانی که بندر بن سلطان بر این منصب گماشته شد اقدامات غیرمنتظره از وی سر می‌زند و وی با طرز تفکر دهه ۸۰ می‌اندیشد و به علت بیماری " پارانویا " تاکنون در نشست امنیت ملی حضور نیافته و با وجود آنکه از وی حفاظت می‌شود و مکان نشست سازمان اطلاعات در هر بار تغییر می‌کند اما بندر بن سلطان از وقوع انفجار در محل نشست در هراس است.

این منبع در ادامه گفت: برخی از نزدیکان وی اجازه نمی‌دهند تا بندر بن سلطان در نشست‌های مهم حضور یابد تا وضعیت روحی و عقلی وی بر حضار آشکار نشود و رسوایی بزرگی به بار نیاورد.

وی تصریح کرد: سازمان اطلاعات از گذشته تاکنون " بدون مدیریت " اداره می‌شده است و مقرن بن عبدالعزیز، رئیس سابق سازمان اطلاعات در خوش‌گذارنی به سر می‌برد و بندر بن سلطان نیز به دلیل بیماری‌های روحی و روانی از اداره آن ناتوان است.

منابع اطلاعاتي اعلام كردند كه موضع مشخصي در برخورد با همپيماني سوريه، ايران و لبنان وجود ندارد و حالت آشفتگي و سردرگمي بر اين موضع حكمفرما شده است.