به گزارش افکارنیوز سردار بهمن اميريمقدم در گفت و گو با ایسنا، در تشريح دو عمليات پليسي كه منجر به كشف ۸۰۰ كيلوگرم موادمخدر و دستگيري هفت تن از سوداگران مرگ شد اظهاركرد: اعضاي اين دو باند موادمخدر را از استانهاي جنوبي به شمال كشور ترانزيت ميكردهاند.

وی با اشاره به عملیات نخست پلیس گفت: در پی کسب اطلاعاتی از فعالیت یک باند موادمخدر در سطح شهرستان مشهد ماموران اقدامات خود برای شناسایی و دستگیری متهمان را آغاز کردند که پس از اطمینان از صحت اخبار اقدام به طرح‌ریزی برای عملیات دستگیری آنان کردند.

امیری‌مقدم افزود: سرانجام ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی مخفی‌گاه متهمان را شناسایی و دستگیر و در بازرسی از آن ۴۰۰ کیلوگرم تریاک و نیم کیلوگرم کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این عملیات ۵ تن از سرکردگان باند دستگیر شده‌اند اظهار کرد: از متهمان دو دستگاه خودرو و چهار دستگاه تلفن همراه کشف و ضبط شد.

به گفته فرمانده انتظامی مشهد تحقیقات از متهمان دستگیر شده به منظور کشف زوایای دیگر این پرونده همچنان در مقر انتظامی ادامه دارد.

امیری‌مقدم همچنین با اشاره به عملیات دیگر ماموران پلیس مشهد که با همکاری عوامل انتظامی استان سمنان انجام شد به ایسنا گفت: در این عملیات که در جاده بردسکن انجام شد ماموران از حمل محموله‌ موادمخدر توسط یک دستگاه سواری ۴۰۵ در این استان باخبر شدند و تحقیقات خود برای شناسایی و توقیف خودرو را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: سرانجام ماموران پس از شناسایی این خودرو دستور توقف آن را صادر کردند که راننده پژو بدون توجه به دستور ایست پلیس اقدام به فرار از دست ماموران کرد که ماموران نیز پس از تعقیب و گریز با آنان پس از طی مسافت طولانی در ورودی شهر بردسکن با شلیک گلوله به لاستیک خودرو و متعاقب آن برخورد پژو با جدول آن را متوقف کرده و دو متهم را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

امیری‌مقدم با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد اظهار کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیس به همکاری با دو تن دیگر نیز معترف شدند که دو متهم هم‌اکنون تحت تعقیب پلیس هستند.

وي با تاكيد بر اينكه پليس اجازه هيچگونه فعاليت در امر قاچاق موادمخدر و تهيه و توزيع آن را به سوداگران مرگ و فرصتطلبان نخواهد داد، گفت: شهروندان در صورت اطلاع از چنين مواردي بايد مراتب را سريعا به مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ اطلاع دهند.