به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از هافینگتونپست نوشت: سارا پالین که در جریان انتخابات قبلی ریاستجمهوری آمریکا نقش معاون اول رقیب باراک اوباما را بازی میکرد، در مصاحبه با شبکه نومحافظهکار فاکسنیوز اظهار داشت: "من فکر میکنم این منزجرکننده است.... با تمام احترام برای دفتر ریاستجمهوری، وقتی میشنوم که باراک اوباما سخن میگوید، بالاخص وقتی در خصوص اخلاق و تربیت سخنرانی میکند، برای من تهوعآور است."

این سخنان به رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده و اتهاماتی مربوط می‌شود که تیم‌های انتخاباتی اوباما و رامنی، نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه با یکدیگر رد و بدل می‌کنند.

بازار رد و بدل کردن این اتهامات انتخاباتی در حالی داغ شده است که در نظرسنجی‌ها، فعلا باراک اوباما از میت رامنی پیش است. رامنی در حالی با گاف‌های مستمر انتخاباتی از اوباما عقب افتاده که عملکرد نه‌چندان موفق اقتصادی اوباما فرصت‌ خوبی را برای پیش افتادن در اختیار وی قرار داده بود.

رامنی در سفری که اخیرا به سرزمین‌های اشغالی فلسطین داشت، اهانت‌هایی را به فرهنگ ملت فلسطین روا داشته و قدس را پایتخت رژیم اسرائیل خوانده بود. وی همچنین در سفر به شهر لندن گفته بود که این شهر آمادگی کافی را برای برگزاری المپیک کسب نکرده است که با واکنش مسوولین شهر لندن مواجه شد. رامنی اخیرا نیز نام مذهب هندوها را در زمان گرامی‌داشت قربانیان حمله به معبدی در ویسکانسین، اشتباه تلفظ کرد.

سارا پالین، فرماندارا سابق آلاسکا، از شخصیتهای تندروی حامی جمهوریخواهان و از مخالفین سرسخت باراک اوباما محسوب میشود. وی شخصیت محبوب جنبش تیپارتی است که از تندروترین طیفهای محافظهکار در آمریکا به حساب میآید.