به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، چهارشنبه شب گذشته رضا داودنژاد و خانواده مرحوم سیدمحمدرضا کاکاوند مهمان برنامه "ماه عسل" بودند. داودنژاد اخیرا به دلیل بروز بیماری کبد، مدتی در بیمارستان لاله تهران بستری بود و با نظر پزشکان و برای ادامه درمان به بیمارستان نمازی شهر شیراز منتقل شد و مدتی در انتظار پیوند کبد به سر برد. تا اینکه با اهدای عضو مردی به نام سیدمحمدرضا کاکاوند که پس از ایست قلبی به مرگ مغزی دچار شده بود، بهبود یافت و به زندگی طبیعی برگشت.

درخواست‌های بی‌جواب از دفتر آقای مدیر عامل

در برنامه " ماه عسل " خانواده کاکاوند از مشکلاتی در بیمه آن مرحوم خبر دادند. در این زمینه رضا داودنژاد به خبرنگار مهر گفت: من برای حل مشکل این خانواده نامه دادم و از آقای سعید مرتضوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، تقاضا کردم که مساعدت کنند اما تاکنون بی‌نتیجه بوده‌است. خودم هم به دفتر کار ایشان رفتم اما موفق به دیدارشان نشدم.

وی افزود: تمام خواهش من این است که مسئولان نگاه دیگری به خانواده‌هایی داشته‌ باشند که چنین لطف‌هایی می‌کنند، تا انشالله دیگر خانواده‌ها نیز از این موضوع استقبال کنند و فرهنگ اهدای عضو در مملکت ما جا بیفتد. طبیعی است که این اتفاق تنها با حمایت مسئولان امکان پذیر است.

این بازیگر تأکید کرد: خواهش می‌کنم مسئولان کاری کنند تا خانواده این مرحوم که جان پنج نفر را با اهدای عضو نجات داده‌اند به خاطر یک مشکل کوچک به زحمت نیفتند و اینطور نباشد که یک خانواده با دو بچه از امکانات مرحوم باشند. هر لطفی کردند گلی به جمالشان!

داودنژاد درباره شرایط فعلی خود نیز اظهار کرد: کار تولیدم را در چند ماه آینده شروع می‌کنم و تا پنج ماه دیگر به سینما برمی‌گردم. چون آدمی نیستم که یک ضرب در خانه بنشینم و کار نکنم.

حمایت مالی از خانواده‌های دردکشیده حداقل کار است

در این زمینه با خانواده مرحوم کاکاوند نیز به صحبت پرداختیم و برادر آن مرحوم در توضیح دقیق شرایط فعلی خانواده گفت: ‌ پرداخت بیمه برادر من به ۱۰ سال نرسیده و در واقع ۹ سال و هفت ماه پرداخت شده است. مشکل اینجاست که اگر این خانواده ۱۰ سال بیمه داشتند به شکل بهتری به آنها کمک می‌شد اما حالا بیمه می‌گوید حتما باید سه ماه قبل از فوت دارای بیمه باشند تا مساعدت بهتری برایشان صورت بگیرند و جایی که برادرم کار می‌کرد نیز گفتند باید این سه ماه پر شود.

وی ادامه داد: بیمه این خانواده ۴۵ روز کم دارد و ما توقع داریم بیمه یک مورد خاص قائل شده و با کسانی که اهدای عضو داشته‌اند برخورد دیگری کنند. خانواده‌های این افراد به اندازه کافی درد کشیده هستند و انتظار این است که حداقل از نظر مالی این قوت قلب را داشته باشند که دولت پشتیبان آن‌ها است. این امر سبب فرهنگ سازی برای مردم نیز می‌شود تا بدانند دولت از خانواده‌هایی که عضو عزیزانشان را اهدا کرده‌اند حمایت می‌کند.

بیمه فرزندم فقط ۴۵ روز کم دارد

در پایان مادر مرحوم کاکاوند نیز اظهار کرد: خوشحالم که اعضای فرزند من را اهدا کردهاند و امیدوارم این کار در کشور ما رواج پیدا کند. فرزندم ۱۰ سال بیمه داشت، البته ۴۵ روز این ۱۰ سال کم است. از مسئولان خواهش میکنم به کار خانواده فرزند من رسیدگی کنند. اگر این مشکل را حل کنند ممنون میشوم.