برخی مبارزان انقلاب باتغییر خط عاقبت به شر شدند

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، آیتالله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه قرآن درباره منافقان بسیار سخن گفته است، اظهار کرد: خطرناکترین دشمنان اسلام منافقان هستند و خطر مهم آنها این است که لابهلای مومنان بوده و در حالات عادی ممکن است شناخته نشوند.

وی با اشاره به اینکه منافقان افرادی دو چهره بوده و ظاهری با ایمان و باطنی بی‌ایمان دارند، ادامه داد: برای شناسایی منافقان باید سراغ نشانه‌ها برویم و در اوایل سوره بقره و همچنین سوره منافقان نشانه‌های این قشر تبیین شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در سوره احزاب چهار نشانه برای منافقان ذکر شده است، افزود: نشانه نخست این است که منافقان اهل مبارزه نیستند و قبل از مبارزه شعار می‌دهند ولی وقت جهاد بهانه جویی کرده و از مبارزه فرار می‌کنند.

وی بیان کرد: نشانه‌های دیگر منافقان این است که اهل ایثار نیستند، در لحظات طوفانی و بحرانی مضطرب می‌شوند و هنگام پیروزی سهم خواهی بسیاری دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه اهباط یعنی محو کردن صواب‌ها و تکفیر به معنای محو کردن گناهان است، بیان کرد: در آیات و روایات صحت اهباط و تکفیر تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه اینگونه نیست که همه صواب‌ها همه گناهان را از بین برده و همه گناه‌ها همه صواب‌ها را از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: حسد و غیبت از گناهانی است که حسنات و کارهای نیکو را از بین می‌برد.

این مرجع تقلید بیان کرد: کسانی در دوران انقلاب شهامت‌ها، شجاعت‌ها و مبارزات داشتند ولی آنها به تدریج خط خود را تغییر داده و عاقبت به شر شدند.

وی اضافه کرد: در میان اصحاب پیامبر طلحه و زبیر مایه دلگرمی رسول خدا بودند و در جهاد می‌درخشیدند ولی در عاقبت در جنگ جمل بر روی جانشین پیامبر شمشیر کشیدند و ۱۷ هزار مسلمان را به کشتن دادند و خودشان هم کشته شدند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه برخی کارهای خیر هم سبب می‌شود که گناهان از نامه اعمال پاک شود، اضافه کرد: با اعمال نیک گناهان پوشیده می‌شود و به این مسئله تکفیر می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه با منت گذاشتن نباید ثواب گناهان را از بین برد، گفت: قرآن می‌گوید با منت‌های زیاد حسنات خود را از بین نبرید و با اعمال خیر گناهان خود را جبران کنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه روزه در فصل گرما بسیاری از گناهان را محو کرده و می‌شوید، بیان کرد: حتی بیماری‌ها هم گناهان را از بین می‌برد.

وی افزود: زیارت امامان و به ویژه زیارت حضرت سید‌الشهدا نیز از جمله کارهایی است که موجب شسته شدن گناهان می‌شود.

آیتالله مکارم شیرازی با اشاره به فرارسیدن آخرین شب قدر گفت: از برخی روایات استفاده میشود که احتمال اینکه شب قدر شب بیست و سوم ماه مبارک باشد بسیار قوی است و از خداوند میخواهیم اگر تا امروز هنوز گناهانی در نامه اعمال ما باقی مانده به عظمت قرآن و شهید این ماه همه این گناهان آمرزیده شود.