به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سریال خداحافظ بچه یکی از سریالهای امسال ماه رمضان تلویزیون است که از شبکه سه سیما روی آنتن رسانه ملی میرود.

این سریال که با فاصله کمی از افطار پخش می‌شود، در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد اما پس از گذشت چند روز افت کرد و کم کم مخاطبان خود را از دست داد.

داستان این سریال در مورد زوج جوانی با بازی شهرام حقیقت‌دوست و مهراوه شریفی‌نیا است که بچه‌دار نمی‌شوند و برای حل این معضل، پس از اینکه نمی‌توانند از پرورشگاه بچه بگیرند، تصمیم می‌گیرند بچه بدزدند.

یکی از موضوعات بارز در این سریال که پیش از این هم فارس به آن اشاره داشت، آموزش خلافکاری بود که بازیگران «خداحافظ بچه» به خوبی شیوه‌های مختلف خلافکاری را به مخاطبان آموزش دادند.

در این سریال به راحتی از خانه مردم بالا می‌روند، یا ماشین‌های مردم در کمترین زمان ممکن به سرقت می‌رود. جدای از اینکه خلافکاری در یک قالب تصویری زیبا آموزش داده می‌‌شود، جامعه هم نا امن به تصویر کشیده می‌شود؛ جامعه‌ای که یک مرد به همراه همسرش به منزل زنی می‌رود و از خانه چند قفله به راحتی یک بچه را می‌دزدند.

جز این موضوع که تبعات بسیاری در جامعه خواهد داشت، موضوع دیگری هم مدام به آن رجوع می‌شود.

بازیگران سریال برای توجیه اعمال ناهنجار خود دفترچه‌ای آماده کرده‌اند که گناه‌هایشان را می‌نویسند و با این دلیل که بعدا اعتراف می‌کنند و مجازاتش را می‌کشند، دست به هر عملی ازجمله بچه دزدی می‌زنند.

شاید بگوییم این فقط یک سریال است و خیلی مهم نیست اما اینکه اینکه این موضوع چه تبعاتی دارد، در آینده مشخص خواهد شد.

شاید بد نباشد به تصویری اشاره کنیم که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است. این تصویر ساده که در زیر قابل مشاهده است، بر اساس آنچه در سریال «خداحافظ بچه» بازیگران برای توجیه عمل اشتباه‌شان انجام می‌دادند، تهیه شده و به اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی اشاره دارد.



البته این تصویر مدل و نمونه‌ کوچک و ضعیفی است برای اینکه از میزان تاثیرپذیری مردم از سریال‌های تلویزیون مطلع باشیم.

اما بد نیست سازندگان سریالهای تلویزیونی و مدیران رسانه ملی حواسشان به این پیامدها هم باشد و با هر وسیلهای برای جذب مخاطب تلاش نکنند.