به گزارش افکارنیوز، شیخ جعفر شجونی از همه انتقاد میکند و به همه مسایل انتقاد دارد. او آیت الله هاشمی رفسنجانی را چهرهای میداند که از خط انقلاب خارج شده است و به همین دلیل اعتقاد دارد که نباید او را در مباحث روز جدی گرفت. همچنین محمود احمدینژاد را رییس جمهوری میداند که نمیتوان به اصلاح خطاهایش امید چندانی داشت و به همین دلیل باید صبر کرد تا یکسال باقی مانده تمام شود

گفت و گوی این عضو جامعه روحانیت مبارز با عصر ایران را بخوانید:

آقای شجونی! ظاهرا انتقادات جدیدی را متوجه هاشمی رفسنجانی کرده‌اید؟

بله، شنیده‌ام که آقای رفسنجانی اینطور عنوان کرده‌اند که جامعه ازشان انتظار دارد تا در مسایل سیاسی بیشتر از این دخالت کند. واقعا جای تعجب و سؤال است که چرا چنین حرف‌هایی را می‌زند تا بیش از این تخریب شود؟

خب! ایشان رییس تشخیص مصلحت نظام و همچنین یکی از چهره‌های موثر انقلاب و نظام هستند.

کدام چهره موثر آقا؟ واقعیت این است که جامعه از هاشمی انتظار دارد، بچه‌هایش را از خارج برگرداند و به قوه قضاییه تحویل بدهد. به هر حال آن‌ها خلاف کرده‌اند و مثل هر متخلف دیگری باید پاسخگو باشند تا عدالت رعایت شود. اینکه آقازاده‌ها آزاد باشند و خود را ملزم به جواب دادن ندانند، با اصول نظام اسلامی همخوانی ندارد.
شنیده‌ام که ایشان اینطور گفته‌اند که «جامعه از من انتظار دارد» بنده اصلاح می‌کنم و با قاطعیت می‌گویم که در این چند سال اخیر عده‌ای آخوند و غیر آخوند در تلاش هستند تا شرایطی را به وجود بیاورند تا جایگاه ولایت فقیه را با ضربه مواجه کنند. این در حالی است که ولایت فقیه اصل خدشه ناپذیر نظام جمهوری اسلامی است و حتم دارم که هیچ کس و هیچ جریانی با تلاش‌های زیاد هم نمی‌تواند کمترین آسیبی به آن برساند.

یعنی شما هاشمی را خارج از خط انقلاب و ولایت فقیه می‌دانید؟

هاشمی رفسنجانی ادعا می‌کند که هنوز هم در چاچوب نظام حرکت می‌کند و یکی از پشتیبانان رهبری است. اما مردم هیچگاه کار‌هایش از قبیل نماز جمعه کذایی و نامه بدون سلامش به مقام معظم رهبری را از یاد نخواهند برد. جالب است که بعد از آن کار‌ها و اتفاقات هنوز هم داعیه این را دارد که دلسوز نظام و انقلاب است و انتظار دارد که جامعه او را به عنوان چهره‌های انقلابی به حساب بیاورد.

واقعیت موجود این است که هاشمی به قدری بد عمل کرد که احمدی‌نژاد هم یاد گرفت و متاسفانه در چند مساله دیده شد که گناه‌هایی نابخشودنی از او سر زد.

چه گناه‌هایی؟

همین که در روزهای حساس سال ۸۸ مشایی را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرد و یا در واکنش به تصمیم مقام معظم رهبری مبنی بر ماندن مصلحی در راس وزارت اطلاعات یازده روز در خانه نشست، نشان می‌دهد که قبح خطا در او ریخته است و باید مراقبش باشیم.

واقعا جالب است که همه آدم‌های مورد دار و پرونده دار را دور خودش جمع کرده است و با این کار‌ها هم دولت را تضعیف می‌کند و هم باعثشده تا دشمنان هم سوء استفاده کنند.

«آدم‌های مورد دار و پرونده دار»؛ کدام آدم‌ها؟

همین آقایان رحیمی، مشایی و بقایی چهره‌های هستند که هم مشکل دارند و هم حرف و حدث‌های زیادی پشت سرشان است. احمدی‌نژاد در حالی بقایی را به مصر فرستاده است تا از محمد مرسی برای حضور در تهران دعوت کند که پرونده قضایی‌اش مفتوح است و قاعدتا نمی‌تواند به عنوان نماینده رییس جمهوری ایران به کشورهای خارجی اعزام شود. ‌
ای کاش ایراد احمدی‌نژاد به همین موارد ختم می‌شد، او در سالهایی که رییس دولت بود، بیشترین قانون گریزی‌ها را داشت و اصلا توجهی به برخی از اصول نظام اسلامی نداشت.

مثلاً؟

مثلا همین بحثحجاب، این آقا در حالی از فرهنگ سازی برای حجاب حرف می‌زند که ۱۴۰۰ سال است که دین اسلام درباره حجاب و شراب فرهنگ سازی کرده است و تکلیف مسلمانان در قبال چنین پدیده‌هایی روشن است. به نظر من همه باید خود را موظف بدانند که ایرادات موجود را بازگو کنند تا بلکه بتوان از این طریق جلوی آسیب‌های جدی را گرفت. به همین دلیل چهره‌های اصولگرا و همچنین مجلس شورای اسلامی به طور دائم نسبت به رفتارهای دولتی‌ها واکنش لازم را نشان می‌دهند و از این پس هم خواهند داد.

امیدوارید که دولت و دولتی‌ها در عملکردشان که به زعم شما هزینه ساز است، تجدید نظر کنند؟
نه.

پس با این شرایط چه باید کرد؟

هیچ، فقط باید صبر کنیم تا انشاء الله این یکسال هم با خیری و خوشی تمام شود و با رفتن احمدینژاد از دولت، رییس جمهوری سر کار حاضر شود که خود را تحت هر شرایطی مطیع رهبری بداند و همچنین به چیزی غیر از آرمانهای نظام فکر نکند.