در حالي كه پيشتر يكي از مسوولان شركت برق منطقهاي تهران عنوان كرده بود كه در طول قطعي برق در تابستان امسال صنايع بزرگ هيچ زياني نديدند، به نظر ميرسد اين اظهارنظر چندان منطبق با واقعيت نباشد.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید قدیمی - دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های صنعت ریخته‌گری با اشاره به ضرر مالی صنعت ریخته‌گری به دلیل قطعی برق در تابستان امسال خاطرنشان کرد: برخلاف تصور عمومی فصل تابستان مناسب‌ترین زمان برای تولید است، زیرا در دو ماهه نخست سال بودجه‌ها هنوز عملیاتی نشده‌اند و عموما از اواخر خرداد و اوایل فصل تابستان بودجه‌های دولتی عملیاتی شده و پروژه‌ها اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که صنایع بزرگ و انرژی‌بر مانند صنعت ریخته‌گری در فصل تابستان امسال به دلیل افزایش مصرف برق و قطعی‌ها مجبور به اعمال تعطیلات اجباری شدند، خاطرنشان کرد: علاوه بر قطعی برق، تعطیلات اجباری نیز به نوعی به کارخانه‌های ریخته‌گری ضرر مالی زد.

گفتنی است، چند روز قبل مجتبی افسری - معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای تهران - مدعی شده بود که صنایع بزرگ هیچ خسارتی از بابت خاموشی‌های برق ندیدند.

دبير انجمن صنفي كارخانههاي صنعت ريختهگري همچنين با اشاره به تماس مسوولان سازمان بازرسي كل كشور با انجمن ريختهگري براي كسب اطلاع از بدهي وزارت نيرو به واحدهاي صنعت ريختهگري اظهار داشت: ما مستندات خود را در زمينه بدهي وزارت نيرو به كارخانههاي ريختهگري در بخش آب به سازمان بازرسي ارايه كرديم و اميدواريم پيگيريهاي لازم در اين زمينه از سوي سازمان بازرسي كل كشور انجام شود.