به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از شگفتی های دنیای پزشکی که در مقاطعی از زمان دنیا را به حیرت در آورده اند.

زندگی بدون درد



" گبی جینگرس " یک دختر ۹ ساله و بسیار فعال است و البته بسیار هم به بچه های عادی شباهت دارد ولی چیزی که او را از دیگر بچه های هم سن و سال متمایز می کند، بیماری بسیار نادری به نام CIPA است. این در حالی است که در تمام تاریخ تنها ۱۰۰ نفر به این بیماری مبتلا بوده اند. این بیماران افرادی هستند که بدون درکی از درد، گرما و سرما به دنیا می آیند. این اشکال باعثبروز مشکلات جانبی بسیار زیادی می شود. " گبی " در ۵ ماهگی دچار مشکلات بسیار زیادی بود در حالی که درد را احساس نمی کرد یک چشمش را از دست داد. خانواده او کارهای بسیار زیادی را برای بهبود فرزندشان انجام داده اند.

خانواده ای که خواب ندارد



بیماری بی خوابی را در علم پزشکی به نام FFI می شناسند و به افرادی گفته می شود که نمی توانند بخوابند و بیشتر اوقات بیدار هستند. این بیماری به صورت ژنتیکی بین افراد تقسیم می شود و تنها ۴۰ خانواده در دنیا به این مشکل مبتلا هستند. این درحالی است که یکی از این افراد به نام " چریل دینگس " می گوید این مشکل باعثشد تا پدربزرگ، مادر و عموهایم بمیرند. این مشکل باعثمی شود تا افراد در حالی که بدون خواب هستن دچار حمله های قلبی و دیگر مشکلات شوند.

پسر پروانه



یکی دیگر از بیماری های بسیار نادر که افراد خیلی کمی در سراسر دنیا پروانه ای بودن پوست است. این بیماری که با نام علمی EB شناخته می شود به علت کمبود پروتئین بر روی پوست افراد ایجاد می شود. " جوشا ترموند " یکی از افرادی است که به این بیماری مبتلا است. خواهر او نیز که به این بیماری دچار بود در سال ۲۰۰۹ درگذشت. افرادی که با این بیماری به دنیا می آیند عمری در حدود ۳۰ و یا حداکثر ۴۰ سال دارند. این افراد مجبور هستند در تمام طول زندگی خودشان از داروهای بسیار زیادی استفاده کنند.

به دنیا آوردن مومیایی



یکی از بزرگترین شگفتی های دنیای پزشکی را زنی به نام "ابوتلیبگ" رقم زد. او فرزند خودش را بعد از ۵۰ سال به دنیا آورد. داستان از جایی شروع می شود که او برای زایمان در سال ۱۹۵۵ به بیمارستان رفت اما وقتی دید یک مادر در آنجا جان خودش را از دست داد از به دنیا آوردن بچه صرف نظر کرد. او در سن ۷۵ سالگی و پس از گشت نزدیک به یک نیم قرن دردی را در شکم خودش احساس کرد و به بیمارستان رفت و در آنجا بچه خودش را به دنیا آورد. چیزی که پزشکان را بسیار متعجب کرد این بود که او چگونه این مدت را زنده مانده است. بچه او در این مدت به سنگ تبدیل شده بود. تنها ۲۹۰ مورد در تمام تاریخ اینگونه بوده است.