به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سردار اسكندر مومني در اين باره گفت: از همان لحظه وقوع زلزله، تيمهاي پليسراه به همراه ماموران پليس ترافيك شهري استان آذربايجانشرقي به مناطق زلزلهزده و محورهاي منتهي به اين مناطق اعزام كرديم.

وی با بیان اینکه به استان‌های اطراف نیز ابلاغ کردیم که نیروهای آنان نیز وارد عمل شوند، گفت: از استان تهران نیز تعدادی از نیروها به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه رسالت اولیه ما، روان‌سازی ترافیک در این مناطق بود، اظهار کرد: چرا که در روان‌سازی ترافیک در زمان وقوع بحران نقشی حیاتی دارد و با روان‌سازی ترافیک و باز شدن مسیرهاست که تیم‌های امدادی می‌توانند خود را به محل حادثه برسانند و اقدام به امدادرسانی به مجروحان و انتقال آنان به مراکز درمانی کنند.

مومني با تاكيد بر اينكه همكاران ما تا چند شبانهروز ديگر نيز به منظور روانسازي ترافيك در منطقه حضور خواهند داشت، اظهار كرد: در حال حاضر نيروهاي پليسراه تلاش ميكنند تا با روانسازي ترافيك و جلوگيري از بروز ترافيك سنگين امدادگران را در رساندن اقلام امدادي و كمكهاي سازماني و مردمي به زلزلهزدگان ياري كنند.