به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، دكتر شهريار افنديزاده درباره وضعيت جادههاي منتهي به مناطق زلزلهزده شمالغرب كشور گفت: پس از وقوع زلزله مسيرهاي فرعي و اصلي منتهي به مناطق زلزلهزده از طريق اداره كل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي و نيز استانهاي مجاور مورد بررسي قرار گرفت.

وی تاکید کرد: راه‌های مواصلاتی اصلی به مناطق زلزله‌زده باز هستند و مشکلی وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با وجود نبود مشکل در راه‌های اصلی، راه‌های روستایی آسیب‌هایی دیدند که به سرعت مورد مرمت قرار خواهند گرفت.

افندی‌زاده با بیان این‌که خوشبختانه از نظر استفاده از راه‌های مشکلی وجود ندارد یادآور شد: کمک رسانی به مردم زلزله زده از طریق راه‌های زمینی جزو برنامه‌های اصلی ارگان‌های ذیربط است.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور مصیبت وارده در شمال غرب کشور دارای اهمیت بسیار خواند و گفت: ‌ با توجه به تلفات و خسارات وارد آمده اداره کل راه و شهرسازی استان از همان ابتدا در ستادهای بحران فعالانه شرکت کردند تا هر کمکی می‌توانند را انجام دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که برآورد خسارات وارد شده به راه‌ها چقدر است؟ گفت: هنوز برآورد خاصی نشده است ضمن آن‌که راه‌های آسیب کمی دیده‌اند و بیشترین آسیب در بخش مسکن بوده است.

افندی‌زاده به اعزام دستگاه‌های راه‌سازی به مناطق زلزله زده اشاره و اظهار کرد: از طریق اداره کل راه و شهرسازی اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی کمک‌های مورد نیاز در زمینه دستگاه‌های راهداری برای آوار برداری و نجات مصدومین به مناطق زلزله‌زده اعزام شد.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي كشور افزود: در صورت نياز از استانهاي همجوار نيز براي اعزام دستگاههاي راهسازي كمك خواهيم گرفت.