به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، هفت شبهنظامی مسلح ساعت ۲ بامداد صبح امروز به پایگاه منهاس واقع در شهر "کامره" از توابع منطقه "اتک" ایالت "پنجاب" که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی اسلامآباد پایتخت پاکستان قرار دارد حمله کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدو ۳ تا چهار نفر از این مهاجمان یونیفورم ارتش بر تن داشته و بین ۱۹ تا ۳۲ سال سن داشتند.

این افراد سعی داشتند با استفاده از موشک‌انداز و سلاح‌های خودکار پیشرفته، جنگنده‌های نیروی هوایی پاکستان را که در این پایگاه قرار داشتند منهدم سازند.

کماندوهای ارتش پاکستان به محض اطلاع از این حمله، پایگاه هوایی را محاصره کرده و علیه شبه نظامیان وارد عمل شدند.

در این درگیری که حدود پنج ساعت ادامه داشت هر هفت شبه نظامی کشته شدند؛ همچنین در این حادثه ۱ نیروی امنیتی جان باخت و ۳ تن دیگر نیز زخمی شدند.

بنا به این گزارش، بر اثر حمله شبه نظامیان یک جنگنده نیروی هوایی پاکستان نیز آسیب دید.

با اینکه شبه نظامیان برای پیشروی از تیر‌اندازی، نارنجک و موشک انداز استفاده می‌کردند اما کماندوهای ارتش و نیروی هوایی پاکستان توانستند اوضاع را کنترل کرده جلوی پیشروی آنان را بگیرند.

پایگاه هوایی منهاس مرکز اصلی تحقیقات نیروی هوایی پاکستان و مرکز مونتاژ قطعات جنگنده‌های " جی. اف ۱۷ " است و پاکستان این جنگنده‌ها را که با جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکا برابری می‌کند به کمک چین در این مکان می‌سازد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حمله به مهندسان چینی که در پایگاه حضور داشتند آسیبی وارد نشده است.

پایگاه هوایی کامره که مرکز تولید جنگنده های جی اف ۱۷ و محل حضور مهندسان و متخصصان چینی است در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۸میلادی نیز شبه نظامیان با شلیک موشک این پایگاه هوایی را هدف قرار دادند.

سال گذشته نیز پایگاه هوایی "مهران" در کراچی هدف حمله شبه نظامیان قرار گرفت که در این حمله ۱۶ ساعته، شبهنظامیان ۳ هواپیمای "اورین" که برای حفاظت از مرزها به کار میرفت را منهدم کردند و ۱۰ نفر از پرسنل امنیتی را کشته و ۲۰ تن دیگر را زخمی کردند.