به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، به منظور جمعآوری کمکهای نقدی نیکوکاران به هموطنان آسیبدیده در زلزله استان آذربایجان شرقی از طریق تلفن همراه، سامانه "مشارکتهای مردمی ۸۱۱۵" با همکاری ایرانسل و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران راهاندازی شد.

تمامی مشترکان سیم‌کارت‌های ایرانسل می‌توانند با ارسال یک پیامک بدون متن رایگان به شماره ویژه ۸۱۱۵، از محل اعتبار سیم‌کارت ایرانسل خود، مبلغ موردنظر خویش را مستقیما به هموطنان نیازمند زلزله‌زده در آذربایجان شرقی اهدا کنند. این مبلغ، در صورت‌حساب مشترکان دائمی منظور شده و از میزان شارژ مشترکان اعتباری کسر می‌شود.

این سامانه در تعامل مشترک ایرانسل و در راستای استراتژی جمعیت هلال احمر، جهت جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، راه‌اندازی شده است.

براساس این گزارش، از آنجاییکه در شبکه تلفن همراه ایرانسل، طرح پایداری شبکه در شرایط اضطراری از زمان راه‌اندازی شبکه اجرا شده بود، در زمان وقوع زلزله‌ای به بزرگی۶٫۲ در مقیاس ریشتر در شهرستان‌های وزرقان، اهر و هریس در استان آذربایجان شرقی، برای سرویس‌دهی به مشترکان در مناطق زلزله‌زده مشکلی ایجاد نشده و حتی با وجود قطع شبکه برق در برخی از این مناطق، از طریق انرژی‌های پشتیبان و جایگزین، سرویس‌دهی به مشترکان در این مناطق ادامه پیدا کرده است.

همچنین با هدف تامین نیازهای ارتباطی هموطنان در مناطق زلزله‌زده، از نیمه شب وقوع این حادثه، تا زمان عادی شدن شرایط، امکان مکالمه رایگان داخل شبکه برای کلیه‌ی مشترکان ایرانسل حاضر در مناطق زلزله‌زده فراهم شده و علاوه بر تیم‌های فنی پشتیبان، تیم‌هایی نیز برای ثبت‌نام و ارائه سیم‌کارت رایگان به هموطنان زلزله‌زده، به این مناطق اعزام شده‌اند.

ضمن آنکه، کارکنان ایرانسل، بخشی از حقوق خود را نیز به مردم زلزلهزده آذربایجان شرقی اعطا کردهاند و چند محموله اقلام زیستی و تغذیهای هم، توسط جمعی از کارکنان ایرانسل، بین مردم زلزلهزده در این مناطق توزیع شده است.